Coretan Terbaru KakakeciK

Sunday, March 6, 2011

Cemburu dengan AdyBudika & Mat Gebu

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Seminggu dua ini 2 orang mamat nie telah buat shida cemburu sangat2 dengan dorang….sapa lagi si Adybudika dan En Mat Gebu la…

Ady leh kata selang 2 ari je wat entry pasal makan2 apa yang di masak…sampai dapat pujian melambung2 oleh EN MAT GEBU…sampai atas bumbung bangunan sri pentas…eh eh ada bumbung ke sri pentas tu ady….EN MAT GEBU memang tak leh nak kata apa dah tahap kecemburuan shida kat dia…kalau boleh nak aje tukar tangan gebu dia yang pakar tu dengan shida nyer jari runcing nie.….dia nie pandai masak….setiap ari berbgai dia masak….

Tapi baru2 nie depa dua orang ni..lawan wat msak lemak tauge….

 

masak lemak 1

ini yang ady di entry ini

http://www.adybudika.com/2011/03/ayam-goreng-berkari-dan-tauge-masak.html

 

mg

ini plak kepunyaan CEHF TERHEBAT kita…eN Mat Gebu

http://tiffinbiru.blogspot.com/2011/03/aku-hanya-menurut-perintahhuhu.html

 

mana yang shida punya….

 

 

 

 

ini la dia…

tauge

shida tak letak tempe…tauhu mcm en mat gebu n ady…..xsemeriah dorang…tp habis myfamily makan..alhmdlah

shida masak ari jumaat baru2 nie…macam biasa la ari jumaat dan sabtu je ari masak sedapur bagi shida…ari yang betul2 shida masak la…menu bersama utk makan bersama masak lemak tauge yang mak mintak buat nie adalah ikan temenung (kembung) bakar dan ayam bakar…kalau ady masak lemak tauge ngan ayam berempah shida ngan ayam bakar + air asam..xmau kalah ngan ady nampak gaya nie shida…

ayam ikan

 

psst : ady ang masak nasi tomato + ayam kicap pedas kan..shida ari sabtu kemarin masak nasi ayam+ayam goreng madu +sup + air asam + sambal daging….tp x termampu nak snap pic dah sebab makan ramai2 t kena perli lagi….harap2 jeles shida makin berkurang dengan ady nie bila dah shida masak ini semua sekali ngan donut 1 1/2kg tepung shida uli….tup2 arini tgok dia post lagi pasal masak2..siap leh call nenek gebu dia…jeles makin membara nie

16 comments:

AdyBudika said... [Reply]

wahhhhhhhhhhhhhhhhh..sedapnya!!!!!

Sunah Mohammad said... [Reply]

gulp~ cantiknye ayam bakar~~~ lalala~

Along Usop said... [Reply]

nampak tempeee!!!!! uwaaaaaaa!!!

heheheh..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

ermm sedapnyer taugeh masak lemak..

bun said... [Reply]

erk,nak jugak lah

aDisH.sHidA said... [Reply]

@AdyBudika sedap macam ady masak ke mcm mat gebu masak..tp apa pun ini air tangan shida..santan beli yg ready made dah malas g kukur nyok sendiri

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Sunah Mohammad ayam goreng yang dibakar guna bara kayu api yang akak nyalakan sendiri

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Along Usop tempe kat masak lemak mat gebu..shida nye masak lemak xde tempe

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Lydia Miza(Aidyl Azim) sedaaaaaaap shida suka..LM pun suka erk

aDisH.sHidA said... [Reply]

@bun nak yang sapa masak..shida ady or mat gebu hehehee

rosmina samin said... [Reply]

Sedapnyer ^^... *tak tau nak fikir dah sebab lapar muahaha* sekian ^^

aDisH.sHidA said... [Reply]

@rosmina samin ok mina...cepat masak nanti leh makan

Siti Safiyyah said... [Reply]

nampak sedap jek..nak sikit boleh?? ;p haaaaaa lepas ni shida boleh la buat entri pasal resepi masakan ni..ngeh2


psstt : Ini kisah tentang seseorang yg dah insaf

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Siti Safiyyah alahai SS masakan simple2 aje....entri resepi masakan...entry i'allah kalau blog pasal masakan mcm x cukup ilmu g

YanaMIB said... [Reply]

woo laki terer msk adalah seksi..erk O_o'

nk soh ujang pi klas memask la..weehuu~ =P

aDisH.sHidA said... [Reply]

@YanaMIB waaaaaaaaaaaaaaaaaah ye ke yana...so ady n en mat gebu sexy la erk...ujang reti ke masak tu...ntah2 masak air pun hangus...yana t bila dah kawen suruh ujang masak setiap ari utk yana ok