Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, October 22, 2012

18.10.12 : Lawatan SDSI Selama Perak

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Lambat bebeno plak nak update kisah lawatan kakakecik ke Selama Perak pada Khamis lepas..memandangkan mak nak hantar bunga daun getah nya ke Pjbt Risda Daerah Selama, so staf PRS, Kak Sham mintak dengan PRD Kedah Utara untuk membuat lawatan SDSI Selama Perak..kira nya kakakecik pergi free je la…saja pergi jalan-jalan sambil tengok projek di Selama…

Ada projek perusahaan Bahulu yang diusahakan oleh bekas guru

sdsi1 EH, tu bukan bahulu kakakecik yang buat ye…hehehe tumpang bergambar je..

Selepas melawat projek membuat bahulu kami terus ke Pusat Perusahaan Bunga Daun Getah dan Kraf Kayu di Kg. Sungai Garok. Kat sini kakakecik belajar teknik nak proses daun/bunga dikeringkan..”mak lepas nie beli microwave ye..bukan untuk panaskan makanan tapi untuk keringkan bunga/daun boleh la kita buat bookmark, keychain”

sdsi5Daun pokok puding kuning yang telah dikeringkan..hanya dengan 3 minit dah siap keringnya.

 

Seterusnya kami ke tapak semaian pokok getah di Mini RTC Selama Perak..Mini RTC nie dok penghujung jalan Selama tau…memang x sesat dah…sebab jalan mati di situ…hehehe..

sdsi9

 1

Pukul 3.30 petang kami bergerak balik ke Pendang…dengan hujan lebat…macam sedap je tido…best nya sedar2 dah dekat Seberang Jaya..Pak Cik Shaari singgah beli pau depan Masjid Jamek Seberang Jaya…kakakecik ambik kesempatan beli laksa buyung..

2Sedaaaaaaaaaap..murah pun murah.sebungkus RM2.50 je…lepas nie boleh la beli lagi

 

pssst : kalau nak tengok lebih banyak gambar sepanjang lawatan tu sila la singgah ke SINI

4 comments:

Z@i Z@mR33 said... [Reply]

Sedapnya tgk....

xtau plak dpn mesjid tu ada juai laksa....yg tau juai pau n pisang goreng ja

kiera'sakura said... [Reply]

lagi suka laksa yg kecik tue hihihihi

izyantyPersonalTaste said... [Reply]

xpernah singah beli situ, walaupun selalu lalu c2 he3..

zulfikar hazri said... [Reply]

laksa tu nampak sedap! mmg sedap la jawabnya ni kakak kan kan?