Tuesday, September 4, 2012

HomeStay & Penternak Biawak

 

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Jumaat lepas..hari yang membuatkan kami sekeluarga membahang dengan pemilik homestay di Bandar Baru Bangi..boleh dia bagi homestay yang kakakecik telah booking 23 Julai 2012 kepada orang lain..bukan sekali je kakakecik remind dia tentang booking nie, 2-3x jugak..last kakakecik remind dia 16 Ogos, konon semua nya ok, no problem…

 

Sekali ambik 31 Ogos, dia buat DAJAL..kakakecik sms malam 31 Ogos (30 malam) pukul 9 malam dia x reply…hati dah risau masih pkir yang baik2, pagi 31 Ogos kakakecik kol 3x dia x jawab…hati dah tak sedap dah..kol Along Usop tanya dia..tengah cakap2 dengan Along, owner homestay kol…dia kata ada masalah dengan homestay tu, wife dia dah bagi orang lain masuk…kakakecik dah bengang la..kenapa dia gtau last minute..dia leh bagi alasan yang bodoh “handphone rosak, anak dia main bagi masuk air” pastu dia janji konon tolong carikan homestay lain…sekali hampeh..bagi number homestay yang dah penuh dan x memenuhi apa yang kami nak…bagi homestay 2 bilik…kami bukan sorang 2 yang pergi…2 biji exora…10 orang dewasa, 2 kanak-kanak..mana nak sumbat…

 

Bila kakakecik sms dan kol dia dah tak jawab..kakakecik ngadu dengan Dek Nasz, Dek Nasz kol dia sound seround dia kecut skit..bila kakakecik dah yakin kekuatan diri mental nie mampu mempertahankan hak kakakecik..kakakecik kol…boleh la dia sedap2 makan nasi di sana..kita di sini kelam kabut cari homestay lain..memang sakit hati sampai nangis la..

 

Kami sekeluarga jenuh jugak memikir penginapan kami, pada awal nya kakakecik dan adik ilah x nak kecoh2 hal nie, xnak mak ayah riso dan xnak abg on tau,sekali ayah gtau abg on..yang tak tahan tu bermacam2 sms kami hantar untuk bagi dia sedar tentang kesilapan nya..tapi dia dah x bagi respon, last sekali abang num 2 kol dia jawab..mula2 abang cakap ok lagi..sekali abang ada tanya ENCIK MOHD FAIZAL CHE LEH, ada bela biawak kot, banyak tak bela? tu yang cakap belit dan lidah bercabang…PUAS HATI..nasib baik duit deposit dia tranfer balik..tapi sepatutnya kakakecik kena mintak double sebagai gantirugi…TERIMA KASIH ENCIK FAIZAL DAN ISTERI ATAS PERKHIDMATAN HOMESTAY YANG SUPER DUPER PROBLEM ITU..

 

Alhamdulillah, akhirnya kami dapat inap di DEENA HOMESTAY (Kajang Homestay) yang lebih selesa dan mudah berurusan..pukul 2 petang kol owner dan confirm, pukul 8 malam kami sampai homestay dan bayar terus untuk 2 malam…abg on sanggup bayar utk 1 malam..insyaAllah Deena Homestay akan menjadi pilihan kami di masa akan datang..sebenarnya masa awal2 dok cari homestay sememang nya homestay deena nie kakakecik berkenan..tapi memandangkan sewa nya agak tinggi so tak berani nak booking..nasib baik abg on sanggup bayar 1 malam..hehe..(eh masih berhutang dengan abg on RM100 la, mintak2 la dia halalkan)

 

pssst :awin apa yang akak risokan aritu betul2 terjadi, kesabaran tergugat bila berurusan dengan manusia yang lidah bercabang nie

P/S : harap pembaca di luar sana berhati2 la berurusan melalui internet dan bukannya entry nie untuk memburuk kan tuan punya homestay tu tapi untuk menegakkan hak kakakecik dan x nak orang lain terkena

2 comments:

  1. teruknye...sama lah kita pun penah kena tp kat pantai remis punya konghajo owner dye....sabar jer lah xmenepati ape yg kita nk pastu mahal gila...bila ingt2 balik mmg sakit hati...btw done follow..jrmput singgah
    http://myaleo.blogspot.com/2012/08/wedding-preparation-berinai.html

    ReplyDelete