Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, May 17, 2010

PeSaNan dAri SeoRanG SaHaBat

Salam.....

Ni post yg ke4 utk arini....Apa nie shda byk sgt post ko arini.....Ntah le myb arini adalah ari yg membosankan....Lewat pg td shda de le dok pm2 dgn some 1....Sahabat alam maya.....sekarang banyak masa shda habis dengan nyer...mcam2 kami kongsi....alhmdlah shda suka sgt....banyak nasihat yg dia bagi utk diri shda.....Antara nyer:
  • Jangan terlalu emosional..jangan biarkan nafsu mengawal diri kita..kena kuatkan diri kita sendiri
  • Ingat lah bila kita melebihkan manusia di hati kita, sukar untuk kita mendapat keredhaan Allat SWT. CINTAI ALLAH SWT LEBIH DARI SEGALANYA....hati itu lebih kan Allah SWT...lebihkan ALLAH SWT dalam bercinta supaya apabila kita cintai manusia itu tidak melebihi cinta kita pada ALLAH SWT. Cintai manusia dengan senyuman..terapkan dalam diri..
  • Apa2 yang berlaku kita boleh bersedih tapi jangan berlebih2....ingat Allah SWTsentiasa..jgn lebih mengingati manusia daripada Allah SWT

Mayb kawan2 terpk sapa le kawan maya shda ini...biar la rahsia antara shida ngan dia...kalau dia baca post ni....dia akan tau....apa pun terima kasih kepada sahabat maya shda yg byk bg semangat n nasihat..kalu dulu dia selalu hepikan shda....skrg dia byk bg nasihat...alhdmlah atas segalanya2...kita sesama insan di muka bumi tak salah utk saling menegur kesilapan or memberi nasihat kepada sahabat2 yang memerlukan....sume orang ada salah silap..tapi tak salah kalau sorg2 tu berubah ke arah kebaikan...n sedar akan khilaf n kealpaan nyer sebelum ini....kita jangan tak percaya ok...jika sorg yg seblum ini kita pandang rendah...pandang sebelah mata...org itu lah yg akan lebih baik dari kita......bg shida sapa pun mereka...shda tak kisah asalkan dia memberi keselesaan kepada shida....sayang kamu

2 comments:

Sunah Mohammad said... [Reply]

kawan maya kadang2 lebih memberi keselesaan untuk kita berkongsi...:)

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Sunah Mohammad betul tu sunah mcm kita skrg nie