Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, September 28, 2009

HaRi RaYa Ke-3



Salam...

Hari raya ke 3 merupakan hari yang paling sibuk n sedih bg kami sekeluarga..begitu jugak dgn anak2 angkat dari uiam yang telah bersama2 beraya dengan keluarga....selama 5 hari 4 malam....memang kami mesra..akrab... dengan dorang....mau2 plak dorg ni suka sgt main dgn budak2 terutama baby...si aisya...sampaikan yasser mintak dgn kak ja nak balik aisya ke arab saudi....myb dia melawak aje tu....yasser mmg rapat dgn kami terutama athirah...bila family dia kol dr arab saudi je...mesti dorg nak cakap dgn athirah...alhmdlah la kan.....


hari last dorg kat umah....dorg juz bfst roti aje....roti bakar..aku wat sardin...konon2 ala2 sandiwch la....bukan sardin je ada....jem pun ada...peanut butter... n butter...penuh jugak la meja makan pg tu coz ada 2-3org mbe dorg dtg bfst sama2...shida dgn izzuan (my kazen) yg layan dorg coz mak ngan pak ngah(darling) adik mak g beli brg2 utk wat jamuan perpisahan dorg....tepat jam 10am omar dan yaser dah tanya bila nak wat nasi arab...tak sabar2 dorg nak masak..kata nyer sedap...suruh aku makan g.....tp sedih nyer aku tak dapat makan sebab aku pegi pendang..dorg dah makan....tak pe next time omar n yaser masak special utk kak shida k...


cukup ke ramuan nyer tu yasser.....

ai omar sempat lagi minum air sambil memasak ek...

kenapa ni yaser...zakarya bg resepi nasi arab kemboja ke....awak kan org arab sure lagi pandai.....jgn gabra k
apa plak yg dikacau oleh omar, yaser n zabir ni...benda yg sama je rasanyer ni....
dah masak ke belum ni nasi arab ni......alhmdlah masak dgn sempurna....nasib bek tak mentah ek...

time makan: adik2 akat aku ni close dgn izzuan aka my kazen coz dorg lebih kurang sebaya je...yasser n fawaz sama umo dgn izzuan
mak ayah dengan anak2 angkat nyer....berdiri dr kiri : fawaz (yemen)...yasser (arab saudi), zakarya (yemen), nabil (yemen) duduk : zakaria (kemboja) ayah n mak, omar (nigeria)

hepi je sume....tgok jahat n nakal x adik aku 2org tu...apa pun kak shida gembira sgt kenali korang....tp lepas snap pic ni....dah sampai babak sedih....aku tak de pic nyer...myb omar n yasser ada....dorg snap masa aku nangis...jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat...big jahat


beg2 tu kami 1 family isikan sedikit kuih raya...bunga daun getah...book mark....kain pelikat tanda ingatan kami utk dorg....kat beg tu aku n adik ilah letak pic kami dgn dorg masa ari raya ke2...dgn harapan dorg tak akan lupa kami bila tgok pic tu....

omar n yasser telah dipaksa oleh aku n izzuan pakai helmet..dorg ni tak suka pakai helmet....hehhehe.....hepi je tgok muka korg ber2....amacam ada suka sama itu helmet x....

sume pic2 ni suasana ari raya ke3....mmg sedih sgt nak lepaskan dorg balik uiam...sama jugak dgn dorg.....berat hati n kaki nak melangkah ke tangga bas....bas dah lama sampai...tp dorg wat macam bas tu tak wujud je....kul 4.30pm baru dorg bergerak....yasser n omar mmg tak boleh tgok muka mak...dorg sedih sgt.....kalau gtu kak shida harap "adik2" tak lupa kami sume di sini ok.....nice to meet u all.....i;allah kita akan jupe lagi....




0 comments: