Coretan Terbaru KakakeciK

Wednesday, January 30, 2013

Celik Mata Reset Minda : Bakal Pengantin

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Kakakecik nak kongsi pesanan Prof. Dr Muhaya Muhamad pasal bab2 perkahwinan nie di slot Islam Itu Indah IkimFM pagi tadi : Celik Mata Reset Minda Bakal Pengantin  (kakakecik sendiri pun dengar separuh je itu pun setelah nampak Kak Ummi Zaihadi post di status Fb nya.





"Sesiapa yang memudahkan majlis walimah...Allah sayang, hidupnya akan dipermudahkan.."

"Semakin tinggi hantaran wanita, semakin rendah martabat dia..semakin rendah hantaran wanita, semakin tinggi martabat dia"




Bagi sesiapa yang terlepas untuk mendengar pesanan Prof Dr Muhaya...boleh ke SINI untuk mendengar nya sendiri dan pikir2 kan la...


psst: terdapat seorang sahabat kakakecik dan jugak kakak nya  perkahwinan mereka dua beradik tiada wang hantaran daripada pihak lelaki kerana si ayah nya telah berkata sekiranya hidup mereka sudah sempurna, rezeki lebih..apabila kedua-dua anak perempuan nya berkahwin pihak lelaki tidak perlu memberi wang hantaran kepada anak2 nya..alhamdulillah.


p/s : serendah2 mahar seorang wanita itu, maka makin  tinggi martabatnya..hantaran hanya sebagai hadiah daripada suami kepada isteri nya

2 comments:

Sunah Sakura said... [Reply]

saya amat berharap mak saya, ayah saya, makcik saya, dan semua saudara mara saya mendengar radio ikim pagi tadi...malangnya, mungkin itu hanya harapan...

Maria Firdz said... [Reply]

Mmg pun..kbykn org khwin skrg sbb ikut adat dan pasaran smsa...spmpaikn jmlh hntrn pun ikut gred...hmm..dh xde niat asal dan tujuan sbnr dlm perkhwinan...