Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, October 21, 2013

Bela Bukan Belai

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

kucing2

Family kakakecik secara keseluruhan nya takut dengan kucing…takut + geli kot..tapi bila dah ada sifat belas kasihan tu…buruk rupa nya kotor badan nya tetap kami bela..bagi makan.. Kecian ke kucing tu..dah la mata macam tak berapa nak nampak..hidung pun dah hilang deria bau gamaknya.. Ayah dah 2-3x hantar nya ke tempat lain…tapi dia tetap balik ke rumah..Bila dah 2-3x dia tetap balik umah..kami ambik keputusan bela je la..bukan belai ye..bela bagi makan..Sabtu sebelum raya haji kakakecik ada beli whiskas…itu pun sebab kecian mak n ayah bagi makan ntah apa2..ada ke patut bagi makan nasi minyak siap buh sambal ikan bilis..pastu nasi goreng…tapi habis jugak la dia makan..hehehe..1st time kot beli makanan kucing hahaha…Si Uteh tu bukan main lagi makan nya…bertambah2..pastu yang syok nya dia siap mengeliat, tido tak sedar dah ayah lalu tepi..hahaha.. Aisya la dok bagi dia makan..Tapi sehari dua nie dia dah tak mau makan whiskas..nak makan nasi je..Mak n Ayah kata, dia dah tua xde nya nak layan sangat makanan moden gitu.Macam orang juga la..dah biasa makan nasi tup2 bagi spghti mana nak makan sangat hehe..

 whiskas   

Alhamdulillah Si Uteh ni tak de suka hati nak masuk dalam rumah, dia hanya duduk di luar sahaja..tumpang berteduh hujung2 atap..Lagi pun kencing berak nya tatau di mana..tak de plak ada bau n kesan buangan nya..Pandai Si Uteh nie jaga diri nya..dia tau kalau dia buang merata nanti orang tak suka kan…Cuma satu je Uteh nie suka sangat duduk lepak atas kereta..huhuhu…Duduk baring takpe jangan mencakar dah la ye Uteh.

kucing

Dah semua nya pakat tak berani nak pegang dia..sebab takut n geli..tugas untuk mandikan si Uteh nie serah ke Abang Mie la..hahaha..dia dukung Uteh masuk bilik air..mandi dalam bilik air tu…Aisya yang tukang jirus air..abang mie lak dok sapu2 badan nya…Nasib baik bukan kakakecik yang mandikan kalau x kakakecik buh dalam raga kain tutup dengan apa2 je la..tu idea adik..nyaris2 jugak la nak suruh abang mie buh syampo sunsilk ke Uteh tu..hahaha..Apa kan nasib tak biasa bela kucing kan…

1 comments:

Z@i Z@mR33 said... [Reply]

kami pon x suka belai kucing...tah rs camna tah...nk kata geli tak jugak tp x suka belai