Coretan Terbaru KakakeciK

Thursday, January 28, 2016

Idea Abang Ipar Ku Untuk Anak-anak

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Cuti Thaipusam baru-baru nie kami adik beradik pakat berkumpul di rumah mak ayah, Adik Ilah 3 beranak sanggup balik dari Ipoh. Abang Din  kena paksa balik jugak.. Abg On dan Kak Ja takpe dok Pendang je depa...Kakakecik dan adik jangan di tanya..kami memang dok umah mak ayah pun..


Mak-mak ayah-ayah bila berkumpul nak wat makan-makan..Anak-anak plak mesti nak main je..Sorfina sebelum balik umah wan nya dah tanya umah wan ada kolam tak..Cari punya cari masih ada lagi kolam plastik Abang Afif nya...tapi ada bocor skit... Bebudak tu bukan kisah pun semua tu janji boleh tahan air untuk depa berendam..


Tak syok la kan kalau berendam je..so kami bagi idea ke Abang Mie suruh wat air pancut guna botol yang ditebuk2..ingatkan Abang Mie just tebuk lubang bahagian bontot botol tu...rupa2nya dia tebuk di bahagian badan botol...pergh lagi bagus macam nie..dah serupa di taman tema..hehehe




Anak-anak pun apa lagi syok la ada air dok jatuh dalam kolam depa...berendam sampai ketar badan..kuar bagi kering air..masuk balik..



 Pagi petang berendam dua hari cuti tu..hari sabtu depa geng perempuan je...Hari Ahad campur dah lelaki pompuan..sekali dengan Akif anak kepada sepupu..6 orang dalam kolam tu..siap boleh menyusur menyelam lagi..akai bebudak nie jenuh jugak..kita pun tak sangka depa boleh wat gitu..



Tak kisah la anak-anak ooi janji hampa happy...tak dapat ke taman tema...berendam dalam kolam umah tok mah pun dah syok tak sangga kan..Okey jom kita pakat-pakat pujuk wan buatkan kolam renang mesti lagi best lepas ni..hehehe..

psst :bil air dan elektrik umah wan melambung la bulan ni..hahahaha..siang cucu main air. malam tido beraircond..


2 comments:

cik hani said... [Reply]

janji depa seronok kan.. boleh la berendam sampai kecut jari..

Kira Sakura said... [Reply]

jenuh la wan bayar bila air letrik kihkihkih. tapi kedai air murah takpe lagi hihi