Coretan Terbaru KakakeciK

Wednesday, September 7, 2011

Menangis Kerana Kek Lapis…

Assalamualaikum….

Kerana kek lapis shida mengamuk di malam raya ketiga…dah la mengamuk di rumah..mau tau mengamuk…balik je dari beraya di rumah sahabat time belajar dlu di taman mahsuri, bdr darulaman….terus terjah peti ais…buka2 je…dah tak nampak kek lapis yang shida buat sendiri dan yang shida beli dengan sunah…tanya mak…mana habis kek lapis nie…mak gtau td kakak ada jamu ipar dia….tu diaaaaaaaaaa eh x kan habis semua tu dia jamu..mak suruh pergi cari kat ruang tamu mana tau masih ada baki nya…shida pun dengan sebal pergi la ke ruang tamu…tetapi alangkah kecewa nya…kat 2-2 meja yang hidang biskut raya tak ada pun sekeping kek lapis..yang ada kek coklat sahaja…

Terus masuk bilik…kol adik blogger si wany..…shida tak de niat pun nak nangis masa kol tu…just kol nak gtau yang kek lapis dah habis…tetiba terus sebak…setelah pikir shida hanya makan sekeping dua…pastu egtkan nak jamu dek nasz dan aima yang akan datang beraya pada hari ke-3 keesokan harinya…tetapi bila shida gtau kek lapis habis di rumah terus mengalir laju je air mata ini….wany siap pujuk lagi…xpe esok wany bawak….masa tu terharu sangat2…dah boleh senyum….melawak…

Tapi..senyum itu tak lama…bila ady ambil telefon dari wany….kes shida tuntut kek lapis oreo…ady plak tanya..kenapa sedih je nie…uwaaaaaaaaaaa..shida nangis sekali lagi….tak malu nya shida….arghhhhhhhhhhh tak kisah la…sebelum2 nie pun shida dah biasa nangis..dorang dah tahu yang kakakecik depa nie sensitif….

kek lapis 

Keesokan harinya…raya ke3 wany datang beraya di rumah..bawak kek lapis pandan choc berry..bukan sepotong 2 tapi setengah dari yang dia beli dengan Sunah….shida potong skit utk simpan bagi aima dan dek nasz…tetapi wany nie betul2 baik hati dia bagi je semua kek lapis tu kat shida….sayaaaaaaaaaang wany ketat2…insyaAllah nanti kak buat kek lapis kak bagi wany ye….

Thanks wany….

 

pssst : bukan sahaja kol wany..tp sms sunah jugak melaporkan kejadian ini…huhu

2 comments:

Sunah Sakura said... [Reply]

comot!!!

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

erk..ada kejadian rupanya, patutlah gigih melapis sampai pandai.huhu