Coretan Terbaru KakakeciK

Wednesday, September 7, 2011

Kek Lapis Coklat Chip Derhaka

KEK LAPIS

Ya Allah macam shida tak percaya tahun ni shida buat kek lapis bukan kek gulung yer..ini kek lapis yang kena melapis setiap lapisan tu…ini pun sebab teringin sangat2 nak mencuba buat kek lapis..memandangkan Sunah dan cmg Adnan Ibrahim mencabar untuk orang kedah buat kek lapis resepi orang sarawak…so shida rasa cabaran dorang berdua nie sebagai semangat untuk shida membuat kek lapis sarawak…tetapi shida hampir putus asa bila fikir barang-barang yang diperlukan tak ada..egatkan kat pendang tak de jual barang2 bahan kuih raya…sekali ada jiran bagitau kedai MADA hadapan Pejabat MADA Pendang ada jual barang keperluan…pagi khamis shida terjah kedai tersebut…beli la segala bahan untuk membuat kek lapis..

Resepi asal kek lapis coklat chip nie adalah resepi kek lapis pandan choc berry..tetapi shida tak de loyang 8 x 8…so shida buat 2 versi kek lapis menggunakan loyang 4 x 8…1 adunan…leh dapat 2 kek lapis…kek lapis strawberry tapi itu tidak menjadi sangat lapisan nya sebab guna oven yang tak boleh set api atas bawah….hanya kek lapis coklat chip ini sahaja yang ok bagi shida…hahahahaha…dah le sambil melapis boleh dok sms tanya sifu kek lapis..thanks sunah…

 

psssssssst : ada cerita yang lucu bagi dorang tapi sedih bagi shida..berkenaan kek lapis

13 comments:

.: iEyLa :. said... [Reply]

aduishhh...teringat la plak kat kek lapis oreo time raye ari tu...
sehari je da abis..hikhik

missainaashaari said... [Reply]

terliuq da..nk jugak..

Erin Azizan said... [Reply]

ok nyesal baca!!!! skrg dah teringin kek lapis kakakecik!!!

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

caylah dikk..pos mai sini sikit boleh?

puteraduyong said... [Reply]

kenapa namanya ada derhaka...?

aDisH.sHidA said... [Reply]

@.: iEyLa :.
tempah dengan sunah ke kek lapis oreo

aDisH.sHidA said... [Reply]

@missainaashaari
dah habis la aina...hehhe tp kak nak wat lagi..ada lagi bahan2 d umah tu

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Erin Azizan

hahhahaa menyesal erk...tu la kalau mai umah leh la merasa..tp sampai raya ke2 je..pastu dah habis

aDisH.sHidA said... [Reply]

@LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™

alamaaaaaaaak kak D...cheq pun baru 1st time buat...dah tu derhaka plak

aDisH.sHidA said... [Reply]

@puteraduyong

sebab derhaka resepi asal...jadikan coklat chip

b33H4 said... [Reply]

fuyyo...cantik lak tu..derhaka pun class gitu...

Sunah Sakura said... [Reply]

tahniahhhhhhhhhhhh

cik pulau said... [Reply]

fullamakkkk akak,...cayalah. nt bg sy rasa yer. hahaha