Coretan Terbaru KakakeciK

Saturday, September 28, 2013

Rezeki Jumaat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Rezeki tetap ada di mana-mana tanpa mengira waktu kan. Begitu la kejadian nya tengahari semalam sebelum hujan membasahi kampung kakakecik. Pergi ke rumah Pak Nyang jalan kaki terkedeh-kedeh dengan tangan dipegang oleh Afif…kita nak langkah laju memandangkan langit dah gelap nak hujan… Kakakecik arahkan dia jalan laju skit..Tapi budak-budak nak buka langkah besar mana sangat kan..Apa la ateh nie..

 

Plan ke rumah Pak Nyang nak cari nenas untuk dijadikan bahan campur dalam gulai ikan talang. Elok masuk ke dapur Pak Nyang tengah makan nasi..dalam hati ni berkata..awalnya pak nyang makan..x sampai pukul 12 lagi kot time tu..Aku nie baru terhegeh2 cari nenas. Hampa nya bila nenas tak ada. Tapi gumbira nya hati bila Pak Nyang pelawa makan nasi..mula2 jual mahal la..Tak mau la…nak meratah asam pedas sayuq keladi je..Sambil dok meratah tu tetiba terliur plak tengok Pak Nyang makan nasi..Apa lagi kakakecik ambik pinggan makan nasi berlauk kan ikan goreng,ulam pucuk gajus dan sambal belacan..taruk kuah kari ayam skit je..

CYMERA_20130927_121040

Rezeki yang lagi buat kakakecik tak perlu masak untuk ayah adalah Mak Nyang hulurkan 1 tupperware asam pedas keladi untuk ayah.. Alhamdulillah..terima kasih mak nyang..dah lama nak makan tapi tak reti nak buat…tak pernah kot nak cuba buat..lepas ni nak cuba lah…kalau teringin nak makan bebila masa je boleh buat kan..

2 comments:

kiera'sakura said... [Reply]

Kalau salah masak takut jadi gatai kan

*tatau la komen td lekat ke x tenet x bpe nk ok huu

MR & MRS MAKMUM said... [Reply]

meleleh tgk oi.....isk kak suka masak sedap2