Coretan Terbaru KakakeciK

Sunday, December 4, 2011

Kehabisan Stok….Bukan Aku Yang Bersalah

 

Kau telah jauh, jauh dariku
Tiada ruang di hati buatmu
Namun harusku akui
Ada ketika di minda kau menjelma kembali

 

tetiba kedengaran ringtone Hp ku berkumandang lagu ALyah..time nie tengah kusyuk dok balas komen di fb dan dengar bapakkufm….erm sapa plak yang kol hujan-hujan nie…alamak mymum kol la…ada pe lak mak kol nie…nak bagitau something ke…

 

Sekali…

 

Mak : Shida tepung gandum ada tak lagi….dah habis ke?

Shida : dah habis la mak…

Mak : Daaaaah habis…

Shida : erm….kak ja yang habiskan buat cucur kucai petang semalam….bukan cheq habiskan pun…(dalam hati cheq pun guna tpung hong kong je mak wat calzone semalam)

Mak : mak dah elok pun buh tepung jawi dalam bekas..nak bancuh tepung buat cucuq jawa…tepung gandum plak tak de….

Shida : oooh ye ke… (tepung hongkong ada la mak)

Mak : ok lah….

 

Mak…sedap nya makan cucuq jawa ujan2 di waktu petang nie….(ada yang tak tatau ke cucuq jawa cmne…meh tengok gambo di bawah tu..ada yang panggil cucur topi…kuih cucur..yang pasti kami panggil cucur jawa..shida suka kalau letak gula merah..tengah2 tu x bape suka.hahhahahaa)

Gambar ehsan dari Mokwonik

psssssssst : mentang2 la anak dara mak nie 2 hari cuti 2 hari masak…2 hari habiskan tepung…tapi bukan gandum anak dara mak nie guna..hehehe..tepung pau tau….

2 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

tu mak pki tepung hong kong ke kakakecik?hehehe

Lieyly ︱ Alia said... [Reply]

alia pgl cucur jawa jgk..sedap..suka makan yg tepi2 tuh ja..ahaha !