Coretan Terbaru KakakeciK

Thursday, February 2, 2012

Berdegil..BERGEDIL

Assalamualaikum…

 

Apa yang Berdegil..BERGEDIL nie kakakecik….TYPO ke….oppps bukan typo ok…

 

Malam tadi kakakecik berdegil nak jugak buat Bergedil..kentang ada la dlm 6-8 biji…isi ayam pun curi yang dalam sup ibu berpantang…memang kakecik nie jenis kalau kata nak makan itu..itu la yang kakakecik nak…macam malam tadi..nasi dah makan pukul 8 malam…dalam pukul 10 macam tu masa dok tengok TV cite apa ye malam tadi…oooh AKU, DIA dan FB…tetiba teringin dan lapar plak nak makan bergedil….wah mengalahkan orang mengandung kan kakakecik nie…

 

So..masa dok iklan cepat2 kakakecik p dapur…buka peti ais..selongkar tengok tak de pun ubi kentang….aduuus mana plak ubi kentang nie..baru je sehari sebelum tu nampak mak keluarkan ubi kentang dan bungkus2 kannya…tak kan dah habis kot…dalam sup mak tak masukkan pun ubi kentan…cari punya cari selongkar punya selongkar kabinet bawah dapur…nampak la ubi kentang yang berbalut tu….senyum lebar la…kakakecik tak ingat la bape biji kakakecik amik..dalam 6-8 biji kot…yang kakakecik ingat 3 biji simpan utk mak wat apa2 utk makan2 di umah…

 

Sesi kupas menggoreng kentang buat masa tu jugak…sementara tu dok ulang alik ke ruang tamu tengok cite TV tu…dah selesai menggoreng angkat lesung batu, pinggan mangkuk semua ke ruang tamu…nak menumbuk kentang depan TV… Isi ayam, bawang putih, bawang merah, lada hitam, sebiji bunga cengkih kakakecik punya la malas nak menumbuk..semua tu sekali harung je kakakecik blender kering…siap blender masuk je yang dlm bekas ubi kentang yang siap ditumbuk + garam + cili merah dan daun sup…

 

AKU, DIA dan FB pun dah habis, mudah la kakakecik gentel bulat bentuk2 kan bergedil ni kat dapur… celup telur dan goreng pun sekali tu je….hahahhaa..mudah je kan kakakecik buat kerja….telur yang lebih tu buat telur dadar makan saja taruk kicap n sos atas nya…nyum nyum…jom jom jamu selera mata bergedil kakakecik malam tadi…

bgdil Bergedil + sos, makan dalam gelap…kecian ibu berpantang tengok je kami makan…

 

Ok semua…bye2…nak siap2 g jumpa ex-roomate n best frend masa belajar dulu….jumpa isnin depan insyaAllah…esok(jumaat) dan Sabtu kakakecik ada kursus di Tanjung Bunga, Penang (harap2 ada WiFi boleh online)..Ahad kenduri akikah baby Sorfina…jemput la datang ye mana dok kawasang berdekatan dengan kakakecik…

1 comments:

kyoshi_sousuke said... [Reply]

sedap nya kalo mkn ptg2 ni..hehe
minum air tea suam2 lg..