Coretan Terbaru KakakeciK

Sunday, February 26, 2012

Cuba Teka…LAKSA Johor, Kelantan or Kedah?

 

Assalamualaikum… masih sempat lagi kakakecik nak update CNQ nie… sapa di antara pembaca nie yang penggemar laksa..tak kira la laksa utara ke.laksa kedah ke..laksa penang ke…janji nama nya laksa…jumaat lepas mak pesan suruh buat laksa, kebetulan pucuk putat yang ayah ambil di bendang (sawah) banyak plak..so tak nak membazir mak mintak buat laksa…mak dah bagi duit kat sepupu untuk beli ikan selayang semua sebelum mak pergi kursus haji mingguan…yang nak kena masak semua nie mesti la kakakecik kan…tak kisah la…suka je masak di hari cuti-cuti nie…

 

Kakakecik start masuk dapur pukul 11 pagi…sediakan bahan utk membuat laksa dan jugak lauk pauk utk makan tengahari…tetiba bila mak balik je dari kursus haji..mak tanya “kuah buat 1 jenis je ke” kakakecik pun jawab cepat je “ a;a mak buat 1 jenis je..malas nak buat 2 jenis”.. Mesti ada yang tanya kan..apa yang kuah laksa sampai 2 jenis nie…

laksa

Ok kalau nak tahu kat umah kakakecik nie lebih menggemari laksa kuah lemak..bukan macam kuah laksa kelantan tu….nie ala2 kuah laksa johor…sebab apa kakakecik kata macam kuah laksa johor…sebab dia letak serbuk kari dan santan…macam gambar di atas tu…kakakecik sendiri pun tatau nak panggil apa laksa nie..yang pasti kami semua panggil LAKSA KUAH LEMAK

 

pssssssst : ady budika pun suka tau laksa nie,sepupu2 kakakecik tu tak upaya la nak gtau…memang dorang suka je apa yang kami sekeluarga masak

4 comments:

~eZmALiZa~ said... [Reply]

hahaha...kat dashboard ezma penuh org letak gambo makanan...ezma pon ade..tak sangka akak pon ade gambo laksa...hahaha

ni yg rasa nak pi kuala perlis jap makan laksa niehhh :P

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Ezma : ye ke...mungkin cuti2 nie ramai yang masak2...waaaaaaah dah lama akak xmakan laksa kola perlis....bila nak p makan tatau la...

MiZi said... [Reply]

saya teka.... ni mesti laksa........ beras kan kan kan...


The End Of : www.contengcorner.com

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

saya suka laksa johor yg mak buat je..tak pernah msk sendiri.mak buat sedap pekat dan terasa.sy buat tak jd, tu yg mls nk buat