Coretan Terbaru KakakeciK

Thursday, February 9, 2012

Jelita Feb. 2012 : Apa yang istimewanya???

Assalamualaikum dan selamat petang…

 

Akhirnya pagi tadi kakakecik dapat pun Majalah Jelita keluaran Feb. 2012..semalam pergi 2 kedai kat Pendang nie takde..dah laris habis stok…waaaah apa yang istimewa sangat keluaran bulan nie yer….tatau la kat dorang…tapi kakakecik nak dapatkan majalah sebab CMG telah digoda oleh JELITA….msa nak beli tadi tak bape yakin je..betul ke nie…dah tu terkoyak plak kulit JELITA tu..cepat2 je kakakecik tanya ada yang lain tak…nasib baik ada yang baru..molek semangat skit kakakecik nak membaca nya…

 

1st sekali kakakecik buka halaman isi kandungan….nak tengok m/s bape bab2 masak nie..malas nak selak 1-1 helai…bila dapat je terus selak m/s 146….waaaaaaaaaah terpampang Kek Batik Horlick Sakura oleh CMG…ada lagi 6 resepi lain dr CMG (kalau nak tau resepi apa, beli la majalah JELITA bulan nie punya) hahhaaa

DSCN7949

 

Selain resepi CMG nie…kakakecik rasa syukur sangat sebab apa yang kakakecik dok cari akhirnya ada dalam JELITA keluaran nie jugak..bahagian masak-memasak jugak tau…KEK PUDING KARAMEL…eh eh bukan ke kakakecik dah biasa buat sebelum nie…memang pun kakakecik dah biasa buat sebelum nie…tapi malam sebelum kenduri akikah Sorfina, kakakecik buat la bagi kakak2 ipar kakakecik makan…so dorang suggest kakakecik buat puding tu tebal..lebih kurang sama dengan tebal kek…YA AMPUN..camne nie…kakakecik kata kalau mcm tu kena tambah kuantiti susu dan telur la…yakin tak yakin sama banyak je…tetapi memang betul pun apa yang Kak Noorsha kongsikan dalam resepi nya di Jelita (m/s140) tak percaya, cer tengok bawah tu….kan kan

 

DSCN7957

 

Lepas nie boleh la cuba buat resepi2 yang ada majalah JELITA nie…Tahniah kepada CMG, Kak Noorsha, Raihanna dan2 blogger lain serta Sunah Sakura coz Kek Batik Horlick Sakura kan idea kamu kepada CMG

 

pssst : arini kakakecik dok belek2 je entry masak memasak kak Noorsha dan Raihanna

5 comments:

Elly Jade said... [Reply]

ehem ehemmmmm...

K said... [Reply]

ehem ehem

Unknown said... [Reply]

nak jugak.. ehem ehem..

nOOrsha said... [Reply]

terima kasih.. :) bolehla buat nanti bila senang2 ya...:)

Sunah Sakura said... [Reply]

ehem..eh!