Coretan Terbaru KakakeciK

Tuesday, May 29, 2012

Terlampau Rajin, Kedekut atau Berjimat?

Assalamualaikum dan selamat petang…

 

Kalau tak silap kakakecik dah hampir setahun lebih kakakecik bawak bekal ke tempat kerja…setiap pagi hari bekerja kakakecik akan masak yang simple dimple je untuk bekal kakakecik di waktu tengahari kalau terlebih rajin dan terlebih bahan2 di dapur tu buat la untuk makan pagi atau pun petang…perut kakakecik ni nampak je kecik tapi mintak di isi selalu…

 

Bila orang tanya tak kuar makan ke…selalu nya customer la akan tanya…tak…dah bawak bekal…masak siap2 kat umah… “wah rajin nya…” bila kena pujian macam nie..kakakecik akan balas “senang, tak payah kuar waktu mana nak makan makan…bukan nya nak berjimat ke apa..hehehe”

 

DSCN8876 (ayam masak merah untuk lunch kul 3.30ptg tadi)

 

Tapi itu la sebenarnya rutin harian kakakecik hari kerja…akan masak sebelum masuk kerja…biar la orang nak kata kakakecik nie kedekut atau jimat sangat ke…tak kisah janji kakakecik puas dan berselera time makan tu…masakan sendiri kita tau la selera kita macam mana kan..dah la macam kakakecik nie kalau makan lauk pauk beli..kena asingkan nasi dan lauk pauk..sebab makan berulang…kalau tak nanti membazir..dari nak membazir baik jimat masak sendiri…teringin nak makan apa..masak…itu pun kalau ada bahan kat dapur tu kan…tapi kan pepagi memang mak kakakecik dah masak nasi siap2 kakakecik just buat lauk je la…ikan,daging, ayam, sotong or udang yang ada dlm peti air pun mak bawak kuar siap2…senang la kakakecik nak masak kejap g..tak perlu tunggu lelama nak bagi semua benda tu tak keras…

 

#EH korang bawak bekal tak pegi keja…

7 comments:

Iffah Afeefah said... [Reply]

takpe kalau sdp masakan kat luar

tp sllu x ikut ctrase

Cik Z@i Pen@nG said... [Reply]

mmg rajin la k.shida ni...
terliuq...

Onitsuka_hana said... [Reply]

kalau hana dah keja nanti, hana beli roti kat kedai. xpandai masak lor

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said... [Reply]

kalau ada abang buat kak shida jadi kak ipaq dah ni keh3...

masak semua sedap2..

Citarasa Rinduan said... [Reply]

rajinnya adikku......
kamu mcm sis.. masa bkerja di kolej.. sis hari2 masak lauk..

tapi kawan2 tau.. sis mmg suka masak2.. heheheh

Sunah Sakura said... [Reply]

ok la tu kak...belajar dari sekarang nak masak untuk bekal anak2 nanti... :p

kiera'sakura said... [Reply]

tak sempat nak memasak.. hihihi.. klu dh ada suami nt mungkin la rutin akan berubah :D