Coretan Terbaru KakakeciK

Tuesday, August 20, 2013

Hari Raya Kami Sekeluarga

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Erm...13 Syawal....baru kesempatan nak kongsi kisah raya kami sekeluarga. Tahun nie raya agak hambar sikit sebab tak semua ahli keluarga kami balik kampung...Shahir terpaksa bertugas di perantauan (Lahad Datu, Sabah)..Dik Ilah kerja sampai raya ke-4, tapi dia lari balik beraya kat kampung tengahari raya pertama tu...awal pagi raya kedua balik semula ke Perak..


Kak Munirah & Abang Din ikutkan tahun nie turn beraya di Perak...tapi Abang Din ada program di Perlis so beraya di Kedah...syok la mak..ramai orang kan...Kak Ja dan Abang Mie biasa la raya di Kedah...Abang Mie kerja juga pada raya pertama tu..Abang On beraya kat rumah sendiri..takpe dekat je...


Warna pilihan baju raya untuk raya tahun nie adalah peach...Kak Ja dan Dik Ilah pun ikut sama wana peach..Abang Din anak beranak pink gitu...



Tak de plak gambar beramai2 dengan family Abang On dan Abang Din..masing2 pakat sibuk pergi beraya...


Menu untuk raya pertama macam biasa la...ada ketupat daun palas, ketupat daun buluh,bihun soto di samping kuih raya yang lain..Kek lapis pun ada jugak..Kek Karamel tak sempat buat untuk rumah sendiri..hehehe.sibuk siapkan tempahan orang sahaja... 

 



Huhuhu...ralat plak rasa nya...kuih-kuih raya di dalam balang tak sempat ambik...takpe la tak de gambar tak semestinya tak de kuih nya kan..sapa yang mai umah je boleh makan kuih raya tu...homemade lagi okey...takde pun yang beli mahupun tempah...


SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN



6 comments:

Asyifa Mustaffa said... [Reply]

meriahnya raya dia...baju warna warni..kuih pun warna warni...:)

Chik Att said... [Reply]

selamat hari raya ...

najwa's said... [Reply]

selamat hari raya... =p

MR & MRS MAKMUM said... [Reply]

insyaallah tahun depan ada la yg dtg tu

Z@i Z@mR33 said... [Reply]

amboi kak...ayat hat last2 tu x boleh tahan aih :p

Kakzakie said... [Reply]

Tapi cara duduk tu memang macam menanti nak disarungkan cincinlah dik..

Ketupat palas menggoda mata kakak:)