Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, May 6, 2013

Auni Myrza : Burns Unit HSB

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

DSCN3869

Selamat pagi….Apa Khabar? Kami sekeluarga semuanya sihat kecuali Auni Myrza..Anak buah kakakecik yang ke-12 anakanda kepada Kak Ja dan Abang Mie yang kemungkinan sekarang tengah menahan sakit di Burns Unit Hosp. Sultanah Bahiyah…

 

Mesti ada yang tertanya2 apa yang berlaku kepada Auni kan…petang semalam sebelum Maghrib kakakecik ada buat kek butter untuk makan-makan di rumah..dan kek yang kelima kakakecik buat semalam….Setelah setengah jam kek di dalam oven, Kak Ja anak beranak baru sampai di rumah…Auni ditinggalkan di kawasan di mana oven kakakecik selalu beroperasi…Kakakecik sibuk di dapur untuk merebus laksa…so, kakakecik tak perasan Kak Ja letak Auni area situ..yang ada Achiknya, Tok Ngahnya, dan Sorfina…Chu Pikah pun baru je duduk situ gamak nya…

 AUNI

Ntah la di mana silap nya…kami sedikit alpa, terleka….Auni merangkak ke oven dan melekap kedua-dua belah tapak tangan nya di atas oven yang panas…Tetiba, Mak Ngah menjerit AUNIIIIIIIIIIII terus ambik Auni…Ya Allah Auni……masa nie masing-masing dah tatau nak buat apa..kelam kabut je jadi nya…kakakecik yang ada di dapur….hanya mampu hulurkan minyak masak sahaja….adik pikah cepat-cepat g ambik losyen, kakakecik suruh adik ambik bio-oil jugak….curah je kat atas tapak tangan Auni….Auni, merauuuuuuung je….dia kan baru 7 bulan mana nak tahu bagitau apa-apa…tapi mesti Auni sakit sangat-sangat..Kecian Auni….

  Photo0378

Kami “taktorah” lagi nak buat camne…Auni masih dok nangis…menyusu pun tak nak..rupa2nya di lengan sebelah kiri ke kanan ntah, kulit dah melecet..kami tak perasan…huhuhu…Mak suruh pegi je klinik…bila ke klinik…dorang suruh ke hospital…malam tadi tengah orang lain sibuk berkonvoi…berkempen di hari terakhir…kakakecik dan mak ke hospital..hantar barang utuk Kak Ja dan Auni…hajat di hati nak jenguk keadaan Auni tetapi tak dapat tengok…InsyaAllah petang nie setelah selesai tugas-tugas sepanjang PRU13, Ateh akan pegi tengok Auni….

 Photo0379

pssst : Auni yang sememangnya amat berminat dengan oven Atehnya dan apa jua wayar-wayar serta kertas..Apa pun di hati kecil ateh ini ada rasa terkilan jugak…mungkin salah ateh…ateh harap tangan auni tak teruk sangat dan cepat sembuh….

 

**AUNI DAH BOLEH BALIK PADA HARI MENGUNDI TAPI KENA BERULANG PERGI HOSPITAL SELAMA 3 HARI UNTUK CUCI TEMPAT YANG MELECUR..

 

(ENTRY DI TAIP SEBELUM KELUAR MENGUNDI 5 MEI-SEMALAM..HARI NIE BARU SEMPAT PUBLISH)

7 comments:

Seri Kandi Tanah Jauhar said... [Reply]

kesiannya Auni, mesti dia seronok tengok oven tu ingatkan tv, oven tu dok kat bawah ke Shida?

MR & MRS MAKMUM said... [Reply]

sian nya la dia

Z@i Z@mR33 said... [Reply]

ciannya...kita yg besaq ni pon klau kena pns rs sakit sgt2...ni kn pula bdk2 kecil....ummmm...

Mrs. Abi said... [Reply]

Ya Allah... Kesiannyeeeee Auni... kita yg kena kuali panas sikit pun berdenyut tak tahan... inikan tgk tgn dia gelembung besarnyeeee... aduiiii siannyeeee. Hope Auni cepat sembuh huhuhuhu....

if kena lecur ringan mcm kena kuali panas kat jari ke sikit2 tu cpt2 buh minyak cap kapak. Insyallah tak gelembung. Tapi kalau byk mcm Auni, better pi spital huhuhu...

DiahRodzi said... [Reply]

cian auni...sabaq nah kak shida...benda nak jadi...

Mama Safiyyah said... [Reply]

Syian Auni....pok Ateh ni buat kek tak jaga Auni nih!!! Hehehe shida, shireen masih di Mekah...cakap Mak, mertua cakap terima kasih

kiera'sakura said... [Reply]

masa tgk gmbr akak upload tue rasa sedih sgt. mesti auni sakit sgt2 tue tgk tapak tangan die pun gelembung besar sgt.