Coretan Terbaru KakakeciK

Thursday, November 10, 2011

Laksam, Kek Coklat dan Reena Tan

Assalamualaikum…

Shida bukan sahaja gila donut, gila melapis kek lapis..tetapi jugak gila laksam dan kek coklat…Kerana Laksam dan Kek Coklat..Shida sanggup memandu hampir 2 jam ke Taiping untuk menikmatinya…

 

Di Hari Raya Kedua AidilAdha (Isnin, 7hb Nov 2011) shida memulakan pemanduan PHS bertemankan Anith Shasha Chan, Adik dan Athirah…Dengan hujan yang membasahi bumi Kedah menyebabkan shida tidak boleh memandu dengan speed  seperti biasa…Alhamdulillah kami sampai ke Bagan Serai dalam pukul 11.30 pagi…janji dengan Angah untuk pergi sama-sama dari Bagan Serai…tetapi disebabkan Angah terlupa yang Rahim Wan Ghazali ada kerja…shida terpaksa patah balik ambil angah di kawasan rumah nya…tak kisah la walau perut dah bernyanyi..nasib baik dah keluarkan apa yang tak tahan tu….

 

Dari Bagan Serai…Angah drive….perrrrrrrgh best nye dok sebelah je…borak punya borak akhirnya kami sampai rumah Reena Tan di Assam Kumbang…(Komeng ingat ye ASSAM KUMBANG…ASSAM KUMBANG) masa kami sampai nie..ada sedara Reena..salam-salam beramas mesra kejap..Mama Reena yang sporting jemput kami makan….

 

Atas meja dah penuh dengan makanan…ada LAKSAM, LAKSA, LEMANG, RENDANG, KEK COKLAT…..shida aim LAKSAM dan KEK COKLAT aje…..tapi bila tengok LAKSA, LEMANG dan RENDANG yang mama buat rasa teringin plak…senang cite semua makanan yang Reena dan mama nya hidang kan…shida makan…

kek reenaKek Coklat Lembab yang super sedaaaaaaaaaaaaaaaaap…Reena mana resepi nie…kata nak exchange

laksam reenaKerana Laksam ini lah yang membuatkan shida begitu rapat dengan Reena…tanggal  12 Sept 2011

 

kamiBergambar dengan tuan rumah Reena Tan..

Angah rindu Kaki Salut PlastikMegat comey sangat eeeeh buat muka macam tu..

angah Angah….bagaikan Abang dengan Adik

  komengRosmanizan GilaFoto….Komeng…1st time jumpa F2F

 

Lepas makan-makan…Pak Uda Reena plak nak berkarok….dah la Anith tu Hantu Karok…siap berduet lagi…..hamboi hamboi bukan main lagi depa nooo… last2 shida, Angah dan Reena, Komeng dan Megat  lepak kat luar borak-borak usik mengusik bahan membahan….

karok

Beraya + Karok in De House…

  adik n t-ah

Adik dan Athirah sebagai peneman…..lepas nie mesti dorang nak ikut lagi nie…

jangan T-ah tanya “ Ateh bila plak nak p rumah Kak Reena…nak karok” 

 

Eh eh tak kan la tak de kot gamba shida dengan Reena Retis Blogger Perak….suara nya sebiji macam Siti Nurhaliza….lepas nie tukar nama yer Reena…SITI NURREENATAN

reena

yehaaaaaaa…ini la gamba kenang kenangan bukti shida dah sampai ke teratak keluarga Tan…

 

pssssssssst : kerana makanan pun kita boleh rapat dan akrab….bersyukur sangat2…sebelum ini pernah jumpa reena tapi tak tegur sapa hanya senyum dan main mata saja…kihkih…rugi Fadil dan Aten tak datang…sedaaaaaaaap sangat2 makanan kat umah reena

16 comments:

Cik Reena Tan said... [Reply]

reena nak buat entry ni malam kelmarin tp tertido centu jek. haha! tenkiu akak sbab dtg rumah reena jauh2. kerana laksam kita rapat kan. :)

Cik Reena Tan said... [Reply]

haaa. pembetulan. manade sore siti laaa. sore tak sedap ade la. =.=

angah said... [Reply]

kak time yg angah tutup mulut 2 angah sedang meguap la..so xkn la nk buka mulut la..:P

thnx jugak kak sbb mai abik angah di rumah kan...tapi tak mo mai beraya di rumah angah.:(

Rozuan Ismail said... [Reply]

saya dengki saya tiada dalam gathering ni.huhu

A'IM said... [Reply]

hehe..sorry agak tak berkesempatan nak datang...lain kali kita berjumpa lagi :)

~eZmALiZa~ said... [Reply]

perghhh..choc moist diaaa...wat ezma meleleh ayaq liuqqqq...hehehe :P

Iffah Afeefah said... [Reply]

erk sedapnye kek

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

kakakecik nmpk sgt kecik dlm gmbr

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Cik Reena Tan kan mcm tak percaya je...laksam pengerat hubungan kita...alahai malu2 plak..angah yang gtau ok..akak dok dgr awal tu egt kan sore ori ct

aDisH.sHidA said... [Reply]

@angah tp nampak mcm kamu rindu kirin hahahaha....angah sori la x turun masuk umah angah...depa pakat wat peta dunia dah..next time yer

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Rozuan Ismail opppps jgan jangan

aDisH.sHidA said... [Reply]

@A'IM
kena denda....belanja mee udang berasap sg baru

aDisH.sHidA said... [Reply]

@~eZmALiZa~

memang sedaaaaaaaaaaaaaaap sangat choc moist itu

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Iffah Afeefah
telan air liur....sedaaaaaaaaap sangat2..mcm yang sunah wat jugak...

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Lydia Miza(Aidyl Azim)

huhuhu...nak wat mcm mana...kecik kan

Muslimah Optimis said... [Reply]

sedapnyaaaaaaaaaaaaaaa... huhuhu.. tapi takdir Allah tidak mengizinkan aima pi.. huhu