Coretan Terbaru KakakeciK

Wednesday, October 17, 2012

Kucing Oh Kucing

Assalamualaikum dan Selamat Petang,

 

Petang nie rasa nak bebel pasal kucing la..seminggu nie kakakecik agak tertekan dengan 3 beranak kucing yang ada kat kawasan kedai nie..jiran kedai dia boleh bawak mai ibu kucing dan 2 ekor anak kucing ke kedai dia…memang la comey je kucing2 tu..tapi yang kakakecik geram tu pandai je dia bela…tuptup kucing tu boleh plak mai melabur kat tempat kakakecik…tak pasal2 terpaksa menghidu wangian yang semerbak harum nya…3 tempat minggu lepas…cirit plak tu..uwaaaaaaaaaaa sabar je la…jenuh la nak cover dengan dedaun dulu bagi pelaburan nya kering..x kan nak buang cair2 tu…tak sanggup cheq..termuntah situ je..lagipun macam nak hormat la tuan yang bela tu….

 

Tetapi Ahad aritu tuan kucing tu tak buka kedai…apa lagi kakakecik proses la buang kesan pelaburan, sambil tu dok bebel la dengan jiran sebelah kedai nie..dorang pun dok hangin sebab kucing tu elok dorang buka pintu kedai je…cepat2 dia masuk..tuan kedai x masuk lagi kucing dulu…tengah kami dok bebel jiran kepada jiran yang bela kucing tu muncul..dia tanya kakakecik dok marah bebel apa dengan anak kucing tu….apa kakakecik jawab….xde la nak marah ke bebel…nie ha…dok berak merata….dia pun terkejut….heehhe

 

Semalam bertambah2 la hangin, rasa kakakecik si ibu nya plak melabur kat tepi kereta tau la kat situ simen lantai nya rosak..so ada la tanah pasir untuk ia korek sembunyi pelaburan nya….tuan nya pun dah tutup kedai…kakakecik ambik penyedok dan penyapu tuan kucing tu dan buang pun dekat2 kawasan rumput kedai dia…bukan nak buat jahat..tapi itu je jalan terbaik.tempat terbaik untuk buang najis kucing tu…kawasan kakakecik semua nya bersimen..hehehe

 

pssst : kakakecik memang penakut dengan kucing dan benda berbulu..

5 comments:

Rozuan Ismail said... [Reply]

itulah. pandai bela tak pandai jaga.huhu

Iffah Afeefah said... [Reply]

kucing mne reti

tuannye a tk reti jage

kiera'sakura said... [Reply]

itu yg Islam pesan. nak buat pape pun kena fikir jiran tetangga. mmg mulia bela kucing tp jangan smpi jiran mkan hati nt tkut timbul lain kan..

umah mentua dh ada kucing huuuuu susah hati sy. cnfirm hari2 kena sakat =.=

~..Smiling Angel..~ said... [Reply]

kakakakaka...bijak2...me suka kucing tapi..tang pelaburan dia yg menyesakkan nafas..fikir 45x nk bela ke x :))

Pokok Manggis Depan Rumah said... [Reply]

kasihan nye.. akak kene cakap kat dia kot.