Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, October 8, 2012

Pulau Pinang : Dirancang, Tidak Dirancang dan Tertunai

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Apa punya tajuk la kan..dirancang, tidak dirancang dan tertunai..destinasi Pulau Pinang plak tu..Apa yang dirancang, apa yang tidak dirancang dan tertunai tu..huhuhu..berbelit-belit eh...kalau nak di ikutkan 2-3 hari sebelum tu dalam kepala otak kakakecik nie dah dok nampak-nampak Pulau Pinang…dok bayangkan kat atas puncak Penang Hill orang kampung kata..kalau omputih panggil Penang Hill tu Bukit Bendera…bukan je Bukit Bendera je,Taman Rama-rama la…konon la nak ikut Abg Mie dan Kak Ja join rombongan tadika Aiman…(Eh, xde makna nya nak g naik bas dengan budak2 tu)

Tapi…semua tu hanya tinggal angan-angan sahaja..sehingga jam 3.30 petang

 

Kenapa plak sehingga jam 3.30 petang…HAHAHAHA, ini la di namakan yang tidak dirancang dan tertunai…Fienaz tetiba mesej kakakecik dalam kul 10 pagi..apa yang kami berdua sms

Fienaz : Kak, jom p bukit bendera..

Kakakecik : Jom, bila nak p?

Fienaz : Arini la…

Kakakecik : biaq betul deknazs nie…

Fienaz : Betul la kak…fienaz dah plan dengan kawan2 tp depa last minit xjadi p plak..fienaz mmg nak sangat naik bukit bendera tu..jom la ajak sesapa lagi..kalau ramai best skit

Kakakecik : tak pun mai je la pendang..kita jejalan sini

Fienaz : ala, kat mana je..(amboi dia dok wat peleceh pendang plak)

Kakakecik : tak pun kita p padang besar ke, bukit kayu hitam ke, ladang anggur beris ke (dalam hati dok kata perabis duit semua tempat tu)

Fienaz : ntah, nak naik bkt bendera

Kakakecik : ok g ke nak p la ni..lau deknaz nak p gak jom ar

Fienaz : Ok je..nanti petang roger geng2 penang lepak sana depa abis keja. akak dtg amek finaz nanti kita tong2 minyak n fnz belanja ferry

Kakakecik : erm ok kak nak siap dulu…

Fienaz : Yeay!! syg akak!!

 

Lepas je sms macam tu terus lari masuk umah..iron baju tudung semua..zup zap siap..pukul 12 tghri kuar dari umah tekan pedal minyak menuju ke Semeling..terkejut plak Fienaz bila kakakecik cepat siap…Sampai je umah Fienaz jumpa mama kejap..borak-borak terus ke terminal feri butterworth…ikut jalan bawah..opps fienaz la bawak PHS tu…hehehe..kakakecik relax je kat sebelah..

 

Alhamdulillah lebih kurang jam 3.20 petang kami berdua sampai ke kaki Penang Hill..

 DSCN9922

Sebelum beli tiket kita bergambar dulu sekeping dua..sebagai kenang kenangan..

 DSCN9925

Fienaz sedaya upaya mengeluarkan Mykad.konon guna studentcard x perlu la tunjuk ic..nak harga murah punya pasal…(student2 kalau nak naik bukit bendera jangan lupa bawak kad matrik ye..dapat separuh harga tau..harga kanak-kanak, HAHAHHA)

341049_505788562766501_1145639810_o 

Dah dapat tiket naik tren dok apa lagi….jom jom cepat naik tren..

DSCN9930

Akhirnya kakakecik dah fienaz dapat pun menjejak kaki ke puncak Bukit Bendera..Setelah hampir dan melebihi 10 tahun..semua nya dirancang...tidak dirancang..akhirnya dengan izin Allah ia tertunai jugak walau pun hanya kami berdua.....berdua lebih baik.hehhee

 IMG_7670

Dengan cuaca yang redup…elok benar untuk kami menikmati keindahan ciptaan Allah SWT…Alhamdulillah..

  IMG_7664

Pemandangan Pulau Pinang dari puncak Penang Hill…nampak jambatan dan jugak jambatan kedua yang masih dalam pembinaan…kalau sapa2 nak tengok dengan lebih jelas..boleh masuk kan syiling 50sen 2 keping dalam teropong yang disediakan..(berapa minit tak pasti coz kakakecik dan fienaz tak teropong pun, kalau teropong tu leh nampak pendang dan semeling tak ek)

 penang hill

Tahun depan genap la usia Penang Hill yang ke 90…

IMG_7686

Iklan Twister..RM 4.00 sebotol..jangan tak percaya..mahal gila bapak tu…ingatkan 2 botol RM4.00 rupa2nya sebotol RM4.00 lepas nie sesapa nak jejalan kat atas puncak tu..beli la siap2 jajan dan air sebab kat atas sana tu harga kalah di KL dan jajan pun xde jual…

 

Setelah 2 jam kami lepak di puncak…borak-borak sambil jejalan sampai lenguh kaki…akhirnya kami turun balik..time turun terpaksa tunggu tren…ramai plak orang…

ckt2

(bersama dengan bakal suami orang..lepas nie dia tu kalau datang mesti berdua dengan isteri nya la…hehe)

Sebelum balik Kedah..singgah makan kat CKT Adam, Permatang Pauh…sejam jugak menunggu 2 orang sahabat KBU nie…sementara tunggu dorang, kami jamah dulu nasi lemak..lapar kot tak makan semata2 bukit bendera…hehehhe

 

pssst : lepas nie tatau la bila lagi akan menjejak kaki ke puncak Penang Hill..thanks fienaz atas sms terkejut itu

13 comments:

Cik Sara said... [Reply]

Akhirnya.. Kini pasti! Puncak bukit bendera berjaya didaki!
Hehehe.. tahniah!

akak comot said... [Reply]

jmp nadh? huwaaaaaaaaaa....cemburu dpt jmp adik kita

Z@i Z@mR33 said... [Reply]

amboi...sakan depa 2 no

juicy X said... [Reply]

BEST! KMI BESA P DAH. KAMI BARU DOK ANGAN2 NK AJAK AMET P LG.TP XTAWLA PREGGY MOMMY BLH P KA DAK.

finazramli said... [Reply]

mana ada pelekeh, betul la. finaz tnya pendang mana jew nak g.. hehehe.. tyme tu nak naik bukit bendera berkobar2, tempat lain dah tak nak pandang.. sayang akak lebey.. thankz tunaikan hajat finaz... :D

kiera'sakura said... [Reply]

Ya Allah bulatnya Nadzri tue hihihihi :p

kira pun tingin nak naik bukit bendera kak katanya nak bawak entah la bila ihihi. klu teropong tue agaknya nmpk x umah mentua kira? kihkihkih

Najmi Mukhtar said... [Reply]

Nice Post :)

By the way, mari melawat blog ini, Menjual Kereta dengan harga yang boleh di runding, kereta memang TIP TOP:

http://garajkereta88.blogspot.com/

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Cik Sara daki dengan guna tren hehehe

aDisH.sHidA said... [Reply]

@akak comot jumpa, makan, borak dan tak sangka kami ber4 aritu speky

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Z@i Z@mR33 sakan lagi cik zai kita kot p cameron dan tambun

aDisH.sHidA said... [Reply]

@juicy X tu dia ampa nie jucy nak jalan merata sungguh x padan ada isi tu..

aDisH.sHidA said... [Reply]

@finazramli alahai kak tau eh..saja la wat kecoh skit...tau xpe..kak pun sama hati dah dok kat atas puncak dah...

sayang pinaz lebih2 gak..sama2 kita tunaikan hajat kita hehe

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kiera'sakura bulat tu sebab senang hati..ala nanti kiera ajak la pakcik ampa b jejalan sana..dengan jari jemari berinai merah