Coretan Terbaru KakakeciK

Thursday, October 4, 2012

Marah…Senyum Dulu Boleh

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Manusia…biasa la kan tak kira jantina, umur mesti akan ada je rasa sakit hati, geram dan dendam..seterusnya akan mencetuskan api kemarahan..tapi kita kena la pandai mengawalnya..tak kan suka hati main sembur je…ye tak..tak pasal2 nanti kena sembur semula terduduk kot…

 

Kalau la rasa nak marah sangat tu kan..apa kata cuba tanya kat diri tu, kenapa nak marah sangat nie..besar sangat ke masalah tu dan akan selesai ke masalah tu kalau kita marah…erm, apa tak dapat jawapan nya…makin membuak-buak marahnya ye dan tak boleh tahan sangat dah…cuba la buat sesuatu yang boleh meredakan kemarahan tu…yang perempuan dapat pergi shopping hilang la amarah tu..yang lelaki…kalau yang kaki jenis layan game tu…pergi la main game..lepas perasaan marah kat situ..jangan dihempuk nya alat permainan tu dah le…yang paling utama jangan anggap masalah tu adalah masalah…buat bodoh je..jangan dok pikir sangat..kalau dok pikir setiap minit setiap jam memang boleh meletup…

 

Opps memang tak tahan sangat dah..marah la..kalau itu yang boleh kan hati dan jangan lupa sebelum nak lepaskan amarah tu senyum dulu boleh tak..bukan nya sebab apa..senyuman boleh membuatkan kita akan lebih tenang dan segar..dan yang penting beristighfar la banyak-banyak..bagi sejuk hati tu..tak de la nanti kuar perkataan yang tak sepatutnya…

 

pssst : jangan melepaskan marah anda tak tentu pasal…pikirkan hati orang lain sama.jangan strees sangat, kakakecik lak kalau tak tahan sangat geram marah sangat2 sampai leh nangis tu..huhu

6 comments:

Saleha said... [Reply]

selalu berdoasemoga diberikan sifat sabar yang tinggi

kiera'sakura said... [Reply]

kalau tak kawal marah yg sikti tue. dari situ la boleh merebak jadi baran.

Iffah Afeefah said... [Reply]

erm marah mmg susa nk kawal kak hurm

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Saleha itu la..riso jugak kalau kita xleh tahan sabar...

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kiera'sakura kadang kala benda kecik pun diperbesarkan..pastu nak marah x tentu pasal..huhu

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Iffah Afeefah kena la pandai2 kawal..xmau nampak sangat marah..eh eh cikgu iffah datang dok diam2 nanti dia marah habis kita hehe