Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, June 27, 2011

Memenuhi Impian Seorang Sahabat

Assalamualaikum…

Syukur ke hadrat ilahi kerana shida telah pun memenuhi impian keinginan seorang sahabat…bukan apa sangat yang shida penuhi impiannya…hanya dengan makanan…ini pun setelah shida terbaca entry beliau yang teringin nak makan kuih peneram aka telinga keling… kuih tersebut jugak adalah kesukaan shida… shida sendiri teringin sangat nak makan…bila ada sahabat yang sama2 mengidam nak makan apa salah nya shida kongsi bersama walau jarak memisahkan kami berdua ia tidak menjadi halangan…

Shida komen di entry, sms beliau kalau perlu shida nak pos..tetapi beliau kata x apa beliau pergi cari dulu kat pasar malam yang berdekatan…kalau tak ada nanti dia bagitau..tetapi shida tak yakin beliau akan dapat macam mana yang diidamkan..so khamis malam jumaat shida sms lagi tanya…beliau bagitau tak ada di pasar malam..nanti dia pergi lagi cari…shida gtau tak perlu la nak cari2 i’allah ahad nanti shida pos..isnin dah dapat makan…beliau menanya kan berapa harga kuih tu…oppps sahabat tak perlu la shida belanja kamu…kamu antara sahabat yang shida kenali di dunia blog yang rapat mesra dengan shida..shida pun tatau cmne kita boleh mesra…mungkin disebabkan kita ada keserasian bersama….

Apabila mendapat green light daripada sahabat ini..shida terus telefon mak cik yang berada di Sik..tp telefon pulak ada kat pakcik..so esok pagi shida kol bagitau yang shida nak kuih peneram dan karas..untuk seorang sahabat yang berada di johor..baru balik dari doha..mak cik tanya ngandung ke kawan tu…shida terus mengiyakan…sebab dia ngandung la cheq nak pos nie..mak cik kata ok la tu…so bila dah deal semua..mak cik kata siap nanti dia gtau…keesokan harinya hari sabtu pukul 3.30petang tengah shida berehat di depan tv sambil tengok dil to pagal hai …dapat sms dari kak teh yang gtau mak cik tengah buat kuih yang kak shida punya..dlm pukul 5 siap la…mak suruh mai awal pukul 4…aduuuuuuuuuuuuuuuuus kak shida ngantok…tido dulu ya yer….pukul 6 baru shida pergi umah mak cik….

Dan akhirnya ini lah yang dikirimkan kepada sahabat shida itu…thanks cik fauziah sanggup buat dalam masa 1 hari….

peneram ini shida punya…lubang 1….hehhe…sahabat punya lain….special request..lubang 4..padahal shida gtau makcik lubang 5..hahhaha..sabo je la…

karas n peneram ini yang sahabat punya…shida bagi 5pek peneram dan 5pek karas lipat 3segi…

Alhamdulillah sahabat telah pun menerima kiriman kuih yang shida pos semalam…dalam masa 24jam sudah dapat…semoga dengan kuih ini akan mengeratkan ukhwah dan persahabatan kita…. i’allah…tapi shida sebenarnya teringin sangat2 untuk berjumpa dengan miza…ralat sangat2 sebab masa miza datang kulim shida kena pergi kursus di KL…i’allah shida akan berusaha untuk jumpa kamu sahabatku…..

22 comments:

forever love said... [Reply]

untuk atq pulak lepas nie

shahjiehan said... [Reply]

peneram/?? perak pagl telinga keling... hahhaha


! !shahjiehan [dot] com ! !: Apa itu orang Melayu?

Muhd Fadil said... [Reply]

kak ! mana kite punya? cakap lebiyu mi.
mencik mencik..

# nak sikittttt ~~

aDisH.sHidA said... [Reply]

@forever love
utk atiq nanti erk....tunggu besday ke..xpun atiq kawen nanti akak bg..hehee boleh

aDisH.sHidA said... [Reply]

@shahjiehan
kedah panggil peneram..perak telinga keling sebab india banyak kot di sana hehehhee

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Muhd Fadil

kita punya...akak dah makan utk fadil le...ish ish tak kenyang g ke..

skit je erk...tak mau banyak2 nanti habis

Sunah Sakura said... [Reply]

saya pun suka kuih ni...nanti kalo saya mengidam, saya nak kuih ni jugak dari akak...ahahha~

shida anwar said... [Reply]

nak gak..majuk..

cik pulau said... [Reply]

wah3..
pos ke pulak lak satu.. hehehe

niena shopping2u said... [Reply]

kt kelantan pggil telinga keling hehehe,,

YAYA AZURA said... [Reply]

beruntung LM ...^^

salam kenal ..

Andrik McVean said... [Reply]

hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

nur aisya humaira said... [Reply]

nak jugak,da lme tk mkn kuih ni..aisya panggl telinga keling..keke

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

assalamualaikum shida...terima kasih byk2.memang sgt terharu dan menitis gak air mata saya.persahabatan kita hny dr alam maya.tp tak tau apa yg buat kita rasa sgt sayang antara satu sama lain kan?sangat sayang shida...tak leh nak luah camner.tp sblm blk m'sia dan sblm kita bersms pun mmg rasa sgt syg shida.muahhh...kuih tu mmg sgt sedap...sgt2 sedap.terima kasih shida.

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Sunah Sakura

adikecik suka kuih mana nie..karas ke peneram

aDisH.sHidA said... [Reply]

@shida anwar

kembo nak jugak ke...nanti2 erk

aDisH.sHidA said... [Reply]

@cik pulau

1 je ke nie..cukup ke...hehehe

aDisH.sHidA said... [Reply]

@niena shopping2u

kalau ganu panggil kuih kere ke apa benda ntah...

aDisH.sHidA said... [Reply]

@YAYA AZURA

alhmdlah yaya..salam kenal jugak

aDisH.sHidA said... [Reply]

@nur aisya humaira

aisya nak erk...alolo dtg kedah nanti shda jamu erk

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Lydia Miza(Aidyl Azim)

wasalam miza....komen kamu buat shida sebak....shida hargai persahabatan kita...alhmdlah walau hanya di alam maya tp kita mesra....syukur sangat2...semoga hubungan ukhwah nie akan berkekalan hingga akhir hayat...nak jumpa nak jumpa

thanks..tp bukan shida yang buat :)

bersama kak Es said... [Reply]

syahdu pulak baca entry ni