Coretan Terbaru KakakeciK

Thursday, April 12, 2012

10 April….Selesai Segala Urusan…

 

10 April 2012 : Selasa

Boleh dikategorikan sebagai hari yang penuh dengan urusan yang mencengkam gerakan kaki dan tangan..

Pagi-pagi selesaikan urusan di rumah…ada kerja yang perlu diselesaikan sebelum pergi kerja luar

phs

10.45pagi…memulakan kerja luar..ke Pusat Latihan KEDA..bajet sampai sana pukul 12.00 tghri..alhamdulillah kakakecik sampai sana dalam pukul 12.05tghri…hanya tersasar 5 minit…target akan bergerak dari Sik ke rumah dalam pukul 12.30 mcm tu….dipermudahkan urusan olehNya…kakakecik bergerak balik dalam lingkungan jam berkenaan…masa nie minyak tinggal 1 takat..kakakecik dok bajet boleh sampai umah la..tetapi msih lagi dalam daerah Sik..dah naik lampu minyak…aduuuuuuuuuuus..tak kan nak isi kat Jeniang jadi jauh balik nie…yakin kan diri teruskan pemanduan walau hati agak gusar…minyak habis di tengah perjalanan…dah la ikut jalan kampung..kiri kanan kebuh getah…tengahari2 mana ada orang noreh…mata tak lepas2 dari memandang batu kilometer di tepi jalan..TARGET nak isi minyak kat Caltex Kg, Baru…Alhamdulillah selamat pun sampai caltex Kg Baru..kalau ikut kan hati degil ni mau je terus balik umah..tapi degil2 takut gak..tak pasal2 nanti menyusahkan orang dan melambatkan kerja..rugi masa..masa itu emas ma..

 

Sampai rumah pukul 1.15 ptg…janji dengan mak pukul 1.30 nak gerak ke Alor Setar…sekali mak tak siap lagi…oppps Puan Nooraini ada kat umah..mak ada tetamu..ok ok xpe…boleh la kakakecik nak rehat2 (sempat ke rehat..xsempat pun hahahaha…sempat makan nasi je)

 

1.45 ptg : baru kakakecik, emak dan tok cik gerak pergi alor setar…masa dalam kampung ni kakakecik dah terlupa nak amik Kak Hah..pembantu mak yang dok wat bunga..tengok belakang..tak de kenderaan..undur kereta…masuk lorong umah dia…teruskan perjalanan…5 minit perjalanan…mak gtau dia terlupa bawak dompet dia…alahai xpe mak…x perlu pun duit tu..heehehe…x kan kakakecik nak patah balik kan….teruskan je perjalanan..dalam hati tu tau mak nak mintak kakakecik patah balik amik dompet dia….tup2 kakakecik teringat geran keta motor tak amik..ada dlm bilik atas katil…demn….memang kena patah balik la..sebab pergi Alor Setar tu salah satu tujuan nya nak renew insurans dan roadtax PHS dan RF…

 

2.45 ptg : Sampai Risda Negeri Kedah..kakakecik anta mak, kak hah, tok cik dan kak shamsiah…kakakecik selamba je turun nak ke CIMB Teluk Wanjah bangunan sebelah Risda..sekali dah pindah…alamak..kat mana lak aku nak amik duit nie..tak kan nak masuk pekan kot…risau je tak sempat dengan kaunter JPJ nie..sempat tak sempat pun sempat lagi kakakecik singgah PERKESO..bayar caruman lewat..hahahahaha..lepas selesai di Perkeso baru kakakecik pergi Kurnia…untuk renew PHS…

 

Kurnia Insurans : Akak, setahun sekali la kan kita jumpa…tegur kakakecik dengan kakak di kaunter tu…hehehe..akak sini terima cek tak.."tak terima la dik…” alamak camne nie..saya tak sure cukup ke tunai yang ada nie…akak try la check bape kena bayar..kalau bawah RM600 boleh la…nasib baik kena bayar RM 567.00 sahaja… masa nie jam dah kul 3.15 petang…tanya la kaunter JPJ tutup pukul bape..kakak tu gtau kul 4.30..sempat lagi kot…misi seterusnya mencari ATM CIMB untuk kuarkan wang bayaran insurans motor RF …TARGET ATM kawasan perindustrian Mergong…sekali dah ATM tu dah ditutup..masa nie dah buntu..nak terus ke SHahab Perdana atau patah balik ke UOB  bangunan EMUM tu…ntah apa yang rasuk kakakecik patah balik ke Bangunan EMUM…sekali kat UOB kena caj RM 4.00 mahal nya…dengan pemanduan yang agak berhemah la kan..kakakecik pergi ke Shahab…walau ATM CIMB xde..Bank Islam nya ATM ada…caj RM1.00 je..Alhamdulillah…

 


3.50ptg : Takaful Ikhlas, Tambang Badak…nasib xde orang..cepat la urusan…selesai semua urusan pukul 4 lebih  skit rasa nya…tanya lagi adik di kaunter tu JPJ tutup kul bape..dia gtau kul 4.30…sempat la kan…adik tu suggest pergi ke Pejabat Pos…alamak kena caj rm2.00 sekeping roadtax..nak masuk pekan lak..x boleh tak boleh…teruskan je macam plan asal..ke JPJ Suka Menanti…

 jpj

4.20 ptg : JPJ Kedah…Alhamdulillah…kuanter tiket masih menerima….rasa2nya kakakecik antara 10 orang terakhir…4.40ptg baru giliran kakakecik…lega rasa hati nie…selesai semua urusan kakakecik dengan JPJ, sempat jugak beramah mesra dengan kakak kaunter…suka susun atur JPJ baru ini..mesra pelanggan

 

5.00 ptg : Taman Jubli EMas…menunggu kedatangan kakak blogger..KakD…borak2 sembang sat dengan dia..tak leh lama sebab mak dah habis meeting..

  DSCN8571

 DSCN8572

Thanks KakD bagi buah tangan nie…cheq x minum g kopi2 nie…cantik la tupperware tu…hehehe

 

6.30 ptg : Tandop – ambik barang2 jahitan GiatMara Pendang…selesai sudah urusan kakakecik pada 10 April 2012.. walau agak kelam kabut..ke sana ke mari…suka alhamdulillah semua nya dipermudahkan..walaupun kadang2 terpikir jugak takut sesuatu yang tak elok akan berlaku bila kita kelam kabut kan..

 

 

pssst : esok genap la 4 tahun PHS berjasa kepada kakakecik…tqsm…

6 comments:

Amie said... [Reply]

Assalamualaikum,
panjangnya kisahnya.... puas kita baca, salam kenal, Kak Amie follow ye

Suhaili Sarif said... [Reply]

waaa panjangnya..hehe

mst letihkan kak kena wt mcm2...
epi bday utk PHS.huhu

Iffah Afeefah said... [Reply]

panjang cerita akak kali ni

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Amie

wasalam amie...panjang kan..tu perjalanan utk 10 april 2012...penat tu tak payah nak kata apa lah...

thanks follow akak

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Suhaili Sarif

elly...kalau teruskan pemanduan tu mau sampai kl kan..kihkih...letih lenguh kaki rasa mcm nak demam je..

thanks..phs banyak berjasa...sampai ke johor dah tu

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Iffah Afeefah

sekali sekala panjang...tatau nak wat cite pendek camne..hehehe