Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, April 16, 2012

Mudah dan Menyenangkan..Memang Berbaloi

Assalamualaikum…selamat petang

 

Lepas nie kakakecik akan lebih mudah kerja di dapur…dengan ada nya pembantu yang kakakecik perolehi di TEN TEN selasa lepas..memang berbaloi la tak perlu labur banyak pun untuk dapatkan nya…sama ada nak yang RM 1.99 atau RM 3.99…kakakecik decide amik yang RM 3.99..Benda alah apa la ye yang kakakecik dapat dengan harga semurah ini…

DSCN8543

 

DSCN8541

Ni ha….pengasing telur kuning dan putih…hehehhee…lebih mudah la kan kerja2 kakakecik utk asingkan telur kuning dan putih bila nak buat kek karamel…kalau sebelum nie dok buat kek karamel, nak asing telur kuning je guna kaedah pakai otak sendiri…hehehe…kadang2 tu terjatuh jugak telur kuning dlm telur putih..jenuh nak kutip…cer tengok macam mana  kiera asingkan kuning telur kat dapur kakakecik (eh eh dia pun dah beli benda alah nie patut bukan main buat kek karamel )tetapi memang pun dengan ada nya benda alah nie…lebih praktikal la…jimat masa..MEMANG BERBALOI…Betul harga pengasing nie RM 3.99 je..

DSCN8548

Dah rasmi pun..Selasa lepas masa buat kek karamel mocha pandan…punya la teruja kakakecik guna benda nie..sampaikan 12 biji telur kuning kakakecik asing kan masuk dlm 1 bekas adunan..sebenarnya kena 6 biji 6 biji….(opss jgn keliru bukan 1 biji kek karamel guna 12 biji telur erk..nie kes kakakecik terlampau rajin..buat 2 biji sekali putar n bakar HEHEHHE)

 

 

psst : rasa mcam nak p beli yang RM1.99 je buat koleksi hehehehe

7 comments:

LYAfrina said... [Reply]

lya x pakai set lgkap pon... krim siang lya x pakai.. sbb xbrape sesuai.. tp beauty face cream tu mmg pakai.. ala2 makeup base.. kalo pergi kerja..lpas pkai beauty cream, trus pakai bedak compact.. tp klo nk lg glow.. lps pkai beauty cream, pkai foundation n last bedak..

set safi rania, lya pakai krim mlm.. mmg best sgt.. sejuk n segar,.. pencuci muka.. tp kdg2 pkai y safi hijau mentimun tu.. n serum... mmg best :-)

Rozuan Ismail said... [Reply]

lepas ni byklah keknya ye

Iffah Afeefah said... [Reply]

Alahai ni pon kne ade ke kak

ske gne kulit tlor je

Areef Ibn Naim said... [Reply]

salam,

amboi, lps ni makin aktifla yer... nanti klu ada gather rmh CMG meh bg sebijik kek karamel, hehehe...

fiqas said... [Reply]

mudah dan menyenangkan.. lps ni makin bertambah rajin la memasak..

kiera'sakura said... [Reply]

sbb xnk byk kerja nk mengasingkan telur la kira beli bnde tue.. tp kira beli yg 5 in 1 senang nt blh pkai untuk yg laen pulak kan...

::Miss Pikon:: said... [Reply]

bila la sy nk rajin dan pandai masak kek mcm kak..