Coretan Terbaru KakakeciK

Tuesday, April 17, 2012

Kenangan Lama…Perlu Ke Ingat?

 

Oh kenangan
Kenangan mengusik jiwa
Ku terhempas...


Jauh di sudut mata
Jiwa kian terpisah
Makin sengsara...


Oh sesalan
Sesalan datang meragut
Hati pedih...


Tak mungkin dapat dilupa
Segala yang kita bina
Hancur akhirnya...


( korus )
Sampai masa ku teringat
Segala pahit menikam rasa
Hening semalaman
Ku di pusara
Cinta airmata

 

Oh semalam ku terbenam
Di lubuk asmaraku
Yang jauh ku kembara
Jauh perjalanan
Jauh destinasiku
Namun tidak kesampaian
Ke arah tujuanku...

-OLAN : Kenangan Semalam-

 

 

KENANGAN lalu..perlu ke kita ingat ??

 

Kenangan boleh membuatkan kita senyum bila mengingati nya…

Kenangan jua boleh menyebabkan kita muram resah bila imbau kembali…

 

Kenangan lalu yang meninggalkan kesan perit dalam hidup sebelum ini seboleh2nya kita hendak hapuskan dari kotak ingatan..tetapi apabila kita nak lupuskan ia semakin kuat dia menerjah ke minda kita..memang sukar untuk kita melupakan kenangan lalu…terutama kenangan tersebut dengan orang kita sayang kasihi…

 

Kenangan lalu juga boleh kita ingat jadikan ia sebagai garis panduan, iktibar dan pengajaran kepada kita di masa akan datang…menjadi titik tolak untuk hari2 yang bakal kita tempuhi…supaya kita tidak akan mengalami natijah yang sama..menjadikan kita lebih matang untuk mengharungi kehidupan..namum kebanyakan kita lebih kepada trauma…takut, ketat kan hati yang degil tu…

 

Tetapi kan..kalau kenangan yang manis-manis yang boleh buat kita senyum sorang bila kita kenang-kenang tu macam menjadi masalah jugak..mau orang kata kita nie gila bila nampak kita tetiba senyum sorang-sorang..hehhe..tak de maksud di sini, andai kenangan manis lalu kita masih ingat walaupun kita telah mempunyai 1 hubungan yang baru kita bina..tidak kah ini mendatangkan masalah kepada hati dan perasaan apabila kita asyik ingat kenangan kita dengan insan yang terdahulu yang bukan lagi menjadi hak milik kita..lagi teruk si pasangan dok membandingkan antara yang baru dah lama…aduuuuuuuuus parah jugak macam nie kan..

 

Sememangnya kita akan mengambil masa untuk melupakan sesuatu tu…mungkin makan masa tahun… tapi kita kena kuat....kalau dulu x kuat...tak mampu..akan nangis bila di kenang2kan..saat2 nya...tapi sampai bila nak macam tu...kehidupan perlu diteruskan...kena kuat jugak..kalau kita tak kuat camne nak teruskan kehidupan dan mengecapi kebahagian akan datang...Biar lah orang nampak kita nie happy senyum sentiasa dan nampak kuat je...itu hanya luaran nya...dalaman, tiada siapa yg tahu...diri kita sendiri yang tahu..tak salah kita hepikan diri sendiri...utk siapa utk kita sendiri jugak...

 

Walau apa cara nya sekali pun..andai kita telah membina 1 hubungan dengan insan lain..belajar la menerima pasangan kita seadanya…tak semua orang adalah sama…tak perlu banding dengan orang lain..jadi lah diri kita yang sebenar..jangan hipokrit…tetapi kita boleh berubah untuk kebaikan dan janji si dia pun suka…jangan terlalu memaksa diri.

 

pssst:apa maksud andai barang kenangan masih disimpan sekian lama

3 comments:

fRaMe+LenSeS said... [Reply]

Xnk igt da. Sbb skt ati. Ahahaha

p/s : sdg mcipta ms dpn bsm si dia

misznanarizal said... [Reply]

huhu...kadang2 tak nak ingat...tpi bila jalan sorang and kadang2 pass by tmpat2 yg kita pnh gi ngan dia mesti teringat jugak....sob3..

kiera'sakura said... [Reply]

kerana kenangan tue yg mendewasakan kita..

mcm kira, bila kira ada org bru kira akan treat dan hargai dia lebih dari yg lama. kira akan cipta kenangan baru yg lagi sweet dgn dia.. sbb kira xnk menyesal andai jodoh xda nanti sbb kira dh bagi yg terbaik untuk dia..