Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, June 25, 2012

Kek Pisangku dan MasterChef Selebriti Malaysia

 

Assalamualaikum dan selamat sejahtera…

MSM

 

Kakakecik satu family pengikut setia program MasterChef Selebriti Malaysia (MSM), boleh dikatakan tak pernah miss la untuk tengok..mau tak pernah miss..reminder awal2 lagi…malam tadi MSM Episod Penyingkiran antara Tomok, Angah, Farouk dan Thanuja…sempat nie kakakecik buat kek pisang…ye la pisang emas 1 tandan ada kat luar umah tu…teringin jugak nak buat kek pisang macam AYU CR buat…macam biasa la godek-godek cari resepi kat internet..dapat la 4 resepi yang berbeza…keempat-empat resepi tu kakakecik ambil..resepi kek pisang CMG, Kak Ummi Kuantan, Ayu CR dan Jintan Manis

 

Agak2 antara empat resepi tu resepi milik siapa la ye kakakecik guna pakai malam tadi…erm..salah…kakakecik guna resepi Jintan Manis…tapi tambah ovelatte sebab resepi CMG dan Kak Ummi ada letak ovalatte…dah siap semua adunan..bakar la sementara MSM nak bermula kan…masukan adunan kek ni dalam oven dalam pukul 8.40 malam…so dalam pukul 9.30 siap la bakar…dapat la tengok MSM dulu kan…

10705

Tapi dalam dok khusyuk tengok MSM tu, setiap kali iklan kakakecik tetap pergi tengok kek dalam oven tu takut gak terhangit ke apa…Elok sampai part nak rasa masakan semua peserta penyingkiran tu…time ni jugak la kek kakakecik dah nak masak…

 

Kalau sapa tengok MSM malam tadi..lepas juri rasa masakan hi-tea Farouk iklan kan…sebelum tu kakakecik de la kata.. “ish, farouk nie bawak mcm tu jatuh satg baru dia tau”….tup tup makanan farouk elok je sampai ke juri….yang kek kakakecik pun elok je masak je…konon nak bawak la kek tu ke 3 juri tetap di ruang tamu umah kakakecik…

 

Sekali…………………….

 

GEDEBUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUK…..

“maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak, uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kek pisang cheeeeeeeeeeeeq”

hambik…kek pisang kakakecik tergelonsor dari jaring…

    DSCN9175 

Huhuhu…habis berkecai kek pisang yang kakakecik buat malam tadi…Mak kata… “kita tengok sapa yang nak nangis…TOMOK ke Kak Shida…tu la tadi dok risau sangat Farouk bawak bekas tingkat mcm tu…pastu dok kata Tomok nak teriak tu..dok tahan je..”

 

Mak kan…mak kan….tak la nak buat macam mana….nie je rezeki kita nak merasa kek pisang….

DSCN9174

Hanya ini sahaja dapat diselamatkan….tak dapat la kakak izzati nak bawak p opis arini dan Ngah Nah jiran bawah umah pun xde la rezeki nak makan kek pisang….tengok la kalau rajin petang nie ke kakakecik buat lain….

 

Hahahaha….yang syok nya…kek tu hias macam bagai…susun la kepingan pisang atas nya..sambil dok potong n susun tu dok mengomel…”erm, nanti mesti ayu kata, ambooooi shida nie bukan main lagi dia..siap ada potongan pisang”

DSCN9173

Tak kira tak kira macam mana sekali pun nak gak kakakecik publish gambar kek pisang dan kegebuannya….

DSCN9179

See..gebu kan..tapi kenapa la ye tak nampak sangat urat2 pisang tu…ngadu jugak kat mak…awat tak de urat pisang pun mak..mak kata nie bukan pisang emas biasa tu..nie pisang emas kelantan ke apa ntah…hang lenyek sampai halus sangat kot…huhuhu….

 

Itu la kisah…MSM dan Kek Pisang…

 

psssst:jahat ampa nooo dok gelak kat kakakecik…menciiiiiiiiiiiiiik xmau kawan dengan ampa semua

12 comments:

::Miss Pikon:: said... [Reply]

kek pisang terlongsoq pun nampak sedap jugak tuh! hehe...

Mrs. Abi said... [Reply]

haaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahahahahaha....

kelakar la akak ni...tu laaaaa....nak ngata kat farouk...dh dia yg kena...hahahahahahaha

p/s : tp kreatip la akak pi susun pisang mcm tu.....

ok ok last....

hahahahahahahahahahaha :p

kiera'sakura said... [Reply]

kihkihkih... kak nt buat kek nie erk ble kira dtg.. kita buat sesama.. tingin lak tgk pisang tue sekeping2 cm tue

Citarasa Rinduan said... [Reply]

sat2... nak teriakkk sama...
wawawaw

Citarasa Rinduan said... [Reply]

shida.. mmg moleklah kejadiannya..
tahniah sahabatku..

pengajarannya. jgn dok umpat orang lain ya.. kikiki.. tengoklah, abg farouk dok okey.. shida y putih mata.

aDisH.sHidA said... [Reply]

@::Miss Pikon::

hanie huhuhu...sabar je la...mmg nak nangis dah tu tahan je...siap leh gelak2 g

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Mrs. Abi

jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaat..akak bukan kata kat dia..akak risau takut terjatuh hi-tea dia...hahaha..

akak pun tertengok kat entry kak ummi..kek pisang english style

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kiera'sakura

bila awak nak datang nya..kalau pisang ada leh la buat..xpun awak bawak pisang hahahaa

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Citarasa Rinduan

ayuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..hehehe...nakal erk....thanks...shda nak guna ayu nya resepi tp mcm konpius skit tu yg guna ros (jintan manis) lebih kurang jugak kan bahan nya...

tu la xleh ngumpat nie nanti kena sumpahan ahahahhaaaa

Qaseh dalia adelia said... [Reply]

olololo xde rezeki xpe lah xcomei pun nmpak sedap jugak tu hihi

Cik Kamoo said... [Reply]

looor ini ke cerita sedih tu? sabaq la ... memang takda rezeki. takpa nanti boleh buat lain. malam nie pun ck nak buat kek pisang gak...hehehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

siannyer...sedih saya baca.