Coretan Terbaru KakakeciK

Tuesday, January 8, 2013

Air Hijau dan Kolagen Rumpai Laut

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Kolagen Rumpai Laut...dah pemes..sana sini orang jual..bila ada orang jual ada la yang membeli nya..bila dah beli mesti la gunakan nya..xkira lak nak kunyah2 telan begitu ke,nak buat kerabu ke..tapi kakakecik just buat minum...sedaaaaaaaaaaaaaaap..walaupun awal2 nak proses nak kembangkan nya tu agak menggembangkan tekak kakakecik nie...sampaikan dekat 2 minggu jugak kolagen rumpai laut tu tersadai 4 tupperware dalam peti ais...sabar je la kan..


EH dah beli tak kan nak biar je kan...dah le beli 2 peket...ayah asyik tanya apa benda dalam peti ais tu..mungkin dia rasa penuh je peti ais tu..kakak pun dok tanya dah minum ke rumpai laut tu? demmn ni tak boleh jadi....apa pun kena jugak cuba telan..


Khamis malam Jumaat...ayah menonong je bawak 1 bekas tupperware tu ke ruang tamu..benda nie nak makan nya camne..dah macam agar2 je...so kakakecik pun bancuh la air oren untuk taruk kolagen rumpai laut nie...tapi kakakecik dah nekad 2-3 hari sebelum tu nak buat air hijau...untuk minum dengan kolagen tu..


Jumaat tu mula la proses buat pati air hijau...tenghari lunch pun dengan air hijau+kolagen rumpai laut...ayah plak siap dok promo kat kawan dia, bila kawan nya datang umah..mak bancuh air hijau..dia kata x letak rumpai laut tu ke..mana sedap kalau tak letak...hebat la ayah nie..mak plak naik risau mak siap tanya tinggal bape bungkus je lagi sebab ayah dok promote sangat..hehehe..ada lagi 1bungkus yang tak proses lagi mak.



Alhamdulillah tak sampai seminggu dah habis pun1 tupperware apple lady rumpai laut tu kami 2 beranak dok minum nya...mak..jangan disuruh...dah suruh pun dia tak nak makan...mak lepas nie ayah nampak muda habis la...cheq nie memang dah nampak muda...lagi la muda lepas nie..pagi tadi melawak dengan mak...mak tengok..nie tak sampai seminggu lagi cheq minum air ni kawan abg din dah tanya tingkatan berapa..hehe..muda kan muda kan..dok perasan situ la....tak sabar nak tengok kesan penggunaan nya

Nampak tak kolagen ala2 jelly gitu dalam air hijau kakakecik



p/s : kalau sesiapa nak beli kolagen rumpai laut gred AAA nie boleh la order dengan sahabat kakakecik Lydia Miza

pssst : sekarang ni setiap hari, pagi, tengahari, petang, malam...kolagen+air hijau...sejak minum nie asyik ulang ke tandas..buang air kecil la..bkan uk uk...

14 comments:

citarasa rinduan said... [Reply]

kulitku makin segar dan putihh..
seriuss

thanks lydia

shida.
akhirnya awak minum gak

Izzah said... [Reply]

Assalam...tu lah...mcm2 produk kecantikan sekarang ni kan...teringin juga nak cuba...

Seri Kandi Tanah Jauhar said... [Reply]

amboiiii, dengan air hijau tu yg mahal!

Z@i Z@mR33 said... [Reply]

kami beli dr Nov smpai skrg x mkn2 lg...hik3...

kakchik@ella said... [Reply]

KC pun makan tau. dah 3 minggu.

izyantyPersonalTaste said... [Reply]

saya baru cuba semalam, mmg best buat masker n minum. beli yg siap rebus je he3...

aDisH.sHidA said... [Reply]

@citarasa rinduan waaaaaaaah begitu sekali..xsabar nak jumpa ayu nie...

ye la nak gak kulit segar dan putih mulus mcm awak dan tuan jual nya

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Izzah wasalam...izzah cuba la..dorang kata leh wat masker lagi..shida x cuba lagi wat masker

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Seri Kandi Tanah Jauhar hehehe..akak air hijau mahal sebab pati nya wat sendiri...bak kata akak air jimi asmara mahal tang nama tu la kot

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Z@i Z@mR33 loor awat nya..try la makan

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kakchik@ella tu la tngok ada gak entry kak chik..so cmne ada perubahan nya ye

aDisH.sHidA said... [Reply]

@izyantyPersonalTaste dah siap rebus..awak beli di mana tu..shida tak cuba lagi wat masker..tunggu ramai2 kat umah boleh la buat..syok skit

yatt said... [Reply]

Nl tny, lps rebus tu tapis x? Or terus masuk bekas n aimpan jer?

Seaweed Collagen said... [Reply]

Salam kakakecik,

Kenapa agaknya mak saya pun taknak makan. Suruh sampai berbuih mulut pun taknak. Bapa saya makan laju je tak perlu suruh, pasal nak awet muda katanya. Bapa saya jiwa muda agi, silap-silap cari bini muda you.

Kalau nak beli masker yg dah siap proses, jemput dtg blogshop saya kat http://www.seaweedcollagen.com ok. Terima kasih.