Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, January 14, 2013

Megi Tomyam..Menu Permintaan Adik

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Yuhuuuuuuuuuuuuuuu..kakakecik dah ada teman kat rumah mulai semalam..tapi hanya untuk tempoh tak sampai pun satu bulan..tapi walau apa pun 1 bulan ke 2minggu ke, kakakecik tetap happy..mau tak seronok nya sebab adik dah ada kat umah so malam2 time lapar ada la orang teman makan sama-sama...teringat plak time adik habis diploma sementara dapat sambung degree..setiap malam ada je itu ini yang dia mintak nak makan..dah kakakecik la yang kena buatnya...tak kisah sebab kakakecik memang akan lapar jugak di lewat waktu malam nie..


Macam malam tadi..sambil dok tengok Janji Shirah di TV3 (Eh macam mana kesudahan cerita nie ye..macam mana leh lost ye...oooh tengok ulangan MLM..sabar je la) adik dok suruh buat megi kuah...dia kata dah lama dia tak makan..rindu sangat..sampaikan masa di hostel KRK dia bagitau roomate nya..yang dia lapar megi kuah kakak dia buat..waaaah terharu nya adik...roomate dia cadang dia order di cafe KRK..tapi adik kata tak sedap tak sama macam kakakecik buat...adik bagitau kat cafe tu hanya letak air panas je..huhu..tu megi rendam air panas nama nya adik...Erm..dah adik req megi kuah..kakakecik teringat telur tak de..."adik, telur takde camne nak buat megi kuah" ala....tak payah la letak telur..tak pun ang buat megi tomyam....kakakecik buat tatau je...malas nak buat...kakakecik ada la suruh dia buat sendiri megi kuah tu..sekali dia suruh lak kakakecik buat megi goreng...ah ini sudah melampau...


Tak semena-mena gatal mulut kakakecik nie dok kata..ingat nak buat keow teow....Haaaaaaaaaaa apa kata ang buat keow teow goreng..dah lama gak cheq tak makan...amboi ambooi semua dah lama x makan...xmau la kak buat keow teow goreng malam nie kak nak buat esok..alaaaaaa buat la..esok perangat je keow teow tu..issssssh tak mau la perangat tak sedap...


Setelah dipujuk rayu..kecian plak kan..so kakakecik ajak la dia sama2 ke dapur..sementara iklan tu..suruh dia potong sayur itu ini apa yang patut....memandangkan telur tak ada..ada udang je...tengok perencah tomyam pun ada..daun limau purut ada...akhirnya kakakecik decide buat je megi tomyam..kakakecik pun dah lama xmakan megi tomyam...


Sambil kakakecik goreng keow teow opss buatkan megi tomyam..(almaklum la pagi entry ni tulis kakakecik buat ktw grg, thanks kiera bagitau)..adik bancuh air hijau...1jag dibancuh nya...makan tomyam sambil layan Janji Shirah tak sedar pun dah habis..1bungkus megi tu untuk kami berdua je..mak tak mau...hehe..




pssst: esok besday adik..malam nie macam nak pekena dia je...hahaha..

6 comments:

Hafizah Mohamad said... [Reply]

sedapnya megi...megi tom yam ni adik fiza punya peberet ni...=)

izyantyPersonalTaste said... [Reply]

sy suka makan megi tomyam ruski
jom join contest dpt shawl halfmoon lace


http://www.facebook.com/photo.php?fbid=483378025037786&set=a.483377981704457.101215.436616126380643&type=1&theater

kiera'sakura said... [Reply]

akak silap tulis kot kat ujung tue "sementara kakakecik goreng ketiow" bukan goreng megi ke? errrrr :p

xleh mkn megi selalu sgt time preggy nie tkt nt ank kuning huuuu

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Hafizah Mohamad biasa la adik balik cuti sem mcm2 la dia mintak...buat kita pun leh makan jgak tumpang semangkuk

aDisH.sHidA said... [Reply]

@izyantyPersonalTaste dah lama xmakan megi ruski..selalu kalau ruski suka makan saja..hehee

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kiera'sakura thanks kiera haha..akak dah perbetulkan..pagi di entry ni tulis akak buat ktw grg hehehe...

kalau xleh prencah x leh makan jugak ke..akak selalu megi nie perencah dia buang je..akak xmasuk kan