Coretan Terbaru KakakeciK

Wednesday, January 30, 2013

Johor Trip # Citarasa Rinduan : Terima Kasih Ayu Sekeluarga

Assalamualaikum dan Selamat Petang,

Sambung semula entry di Felda Sg Sayong...kami bermalam di sana..di teratak keluarga Ayu Citarasa Rinduan...Alhamdulillah perjalanan kakakecik dan Aima dipermudahkan kerana Ayu menawarkan kepada kami untuk bermalam di rumah nya...syukur...save bajet kos penginapan kan..


Selepas Ayu meninggalkan kami untuk teman En Zalie ke hospital..kami bertiga apa lagi sambung tido la..(teruk kan tiga orang anak dara nie..tapi ayu dah pesan korang bertiga tido ye..mesti penat kan)... tak sampai dua jam je kami tido dalam pukul 8.30pagi mcm tu dah bangun, dan siap2 turun ke dapur sebab dah teruja dengan gambar nasi lemak yang dihidangkan untuk kami di FB Ayu...

(gambar ambil dari entry Sunah Sakura)

Sebelum makan nasi lemak nie..kami panaskan pizza yang telah siap topping nya oleh Ayu...Ayu..kamu sangat baik hati...terlalu banyak makanan awak sediakan utk kami bertiga..


Jom kita sarapan nasi lemak air tangan Ayu...makan ditemani MIL Ayu..sambil borak bab kesihatan diri..macam2 yang kami kongsi bersama...


Elok je dah sudah makan nasi lemak yang sedap nie..pizza pun siap di bakar..

Pizza sebelum ditatarias oleh Sunah




Walaupun perut masih kenyang..makan jugak pizza yang panas2 nie..sorang sekeping kecil je..Alhamdulillah rezeki kami merasai pizza yang diuli oleh Ayu sendiri...makan dah kenyang..borak pun dah sudah..kebetulan ada jiran datang ke rumah Ayu untuk berborak dengan MIL Ayu..so kami bertiga mintak izin untuk naik ke atas untuk berehat sambil online la...menunggu kepulangan Ayu daripada hospital


Tengah2 rehat dalam pukul 12tghri macam tu kakakecik terdengar bunyi pintu kereta ditutup..terus kakakecik ke tingkap menjenguk ke bawah...hati berbunga gembira apabila nampak Ayu dah balik..hehhee..bagi Ayu rehat dulu shida...kecian Ayu mesti penat...Tak lama lepas tu Ayu naik ke bilik untuk meluangkan masa berborak panjang dengan kami bertiga sebelum kami berangkat pulang ke Skudai...janji dengan seorang lagi blogger untuk berjumpa pada jam 4.30 petang..Pengisian borak kami pada tengahari itu lebih kepada perkongsian peribadi...Ayu..banyak2 kan bersabar ye..jangan mudah putus asa..Shida tahu awak seorang yang kuat semangat...InsyaAllah pasti ada hikmah semuanya...


Apabila jam menunjukkan pukul 3 petang..kami mempersiapkan diri untuk pulang..terasa sayu jugak waktu berpisah dengan Ayu sekeluarga...mengabadikan gambar bersama sebagai kenang-kenangan


Bergambar di ruang makan di teratak citarasa rinduan dan berlatar belakang kan sekolah Cikgu Areef mengajar..hehehe


Opss sebelum tu kakakecik sempat lagi menghirup semangkuk asam pedas...buat hilang ketagihan..sampaikan Aima nak pun kakakecik mcm sayang nak kasi...huhu...teruk kan..memang kakakecik suka asam pedas nie...



Sebagai tanda persahabatan antara kami..Ayu menghadiahkan kepada kami seorang sepasu pokok kaktus untuk dijaga...Umai awal2 lagi dah pecah rahsia ibu nya...Eh, Ayu sepatutnya kena empat la...awak pun kena juga ada..kita tengok sapa yang akan lama pokok kaktus nya bertahan..Okey nanti Ayu beli jugak la untuk Ayu..sweet kan Ayu nie..


Ayu..shida tak pandai la berkaktus kaktus nie..huhu..harapan shida kaktus nie dapat la bertahan lama...insyaAllah Shida akan menjaga nya seperti menjaga persahabatan kita...Saya Sayang Awak...Siti Rahayu Abd Rahman


Kepada Ayu sekeluarga...shida mengucapkan ribuan jutaan terima kasih yang tak terhingga kerana sudi menerima kunjungan kami dan layanan yang diberikan..tak terbalas rasa nya..nanti datang2 la ke Kedah ye..kasi gegar Utara plak...

8 comments:

elly nadyra said... [Reply]

oh oh oh rupanya dia baru balik dari kampung saya jumpa ayu kikikikiki ni yang tak sabar nak balik kampung nih!

Warna Warni Kehidupan said... [Reply]

sedapnya.. laparnye.. sedapnyee.. laparnyee...

Kakzakie said... [Reply]

Wah... berseronok-seronok di Citarasa Rinduan ye..

Mrs. Abi said... [Reply]

pizzaaaaa sedapnyaaaa...... nasi lemak punnnnnnn

aDisH.sHidA said... [Reply]

@elly nadyra ye baru balik dari sg sayong...pertama kali pergi sana..jumpa ayu.bermalam di umah keluarga nya

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Warna Warni Kehidupan memang sedap dan duduk kat umah ayu x lapar pun kenyang sentiasa..ada mcm2 dia masak utk kami

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Kakzakie macam tu la kak Zakie..bersronok berkongsi cerita suka duka..

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Mrs. Abi semuaaaaaaaaaa nya sedaaaaaap