Coretan Terbaru KakakeciK

Thursday, January 31, 2013

Johor Trip : Ribuan Jutaan Terima Kasih Sunah Sakura

Assalamualaikum dan Selamat Petang

Jika di minggu lepas..di kala waktu ini di hari Maulidur Rasul kakakecik masih berada di rumah CMG Adnan Ibrahim...dah seminggu kan...tetapi entry trip kakakecik ke Johor masih lagi belum berakhir...dan ada yang bertanya kenapa kat entry kakakecik tak de gambar-gambar pantai makanan macam di entry Sunah Sakura ini...

Dik...akak punya belum sampai ke part itu...akak kena buat by part kalau rangkum semua dalam 1 entry jenuh kot nak membaca...hehe

Di pagi Sabtu selepas Sunah siap membuat Kek Karamel Aisyah, kami ke Taman U untuk bersarapan di Cafeteria Noor dengan blogger UTM (ini plan Sunah). Kakakecik ingat kan ManYusoef dan Nazri sahaj..tetiba ada lagi 2 blogger UPM yang turut serta..Kebetulan Raziq dan Wan XXX (kenapa Wan XXX kakakecik pun tanya la Aima...menurut Aima, dia tak kasi letak nama nya, Oh ok) datang ke Johor jugak dengan tujuan lebih kurang macam kakakecik dan Aima la melawat sahabat blogger....

Sarapan pagi kami dibelanja oleh seorang kakak yang hampir 8 tahun kakakecik tidak berjumpa..

Jangan ditanya kenapa kakakecik tiada dalam gambar ini dan di mana kakakecik menghilang?Yang pasti bukan kakakecik yang snap picture ini okey

Konon nya nak balik selepas sarapan pagi di Cafetaria Noor..tetapi setelah Sunah memujuk rayu akhirnya Kakakecik dan Aima tangguh pemulangan kami..kecian jugak dengan Sunah tak sempat untuk jejalan dengan kami...So, selepas bersarapan..kami pulang semula ke rumah sewa Sunah, selesaikan apa yang patut dan bersiap2 untuk hantar kek yang ditempah.

Tengahari kami lunch dengan restoran apa ntah area2 U Mall tu...tapi memang kena dengan selera kakakecik..habis licin makan.. Kami singgah sebentar di Benang Hijau..kakakecik dan Aima kongsi beli kain sepasang untuk membuat baju. Seterusnya kami ke Perling Mall untuk menghantar kek Karamel Aisyah dan ke Bakery Shop..temankan Sunah beli bahan kek..kakakecik nyaris2 nak beli acuan coklat dan lolypop stick...tapi dorang kata mahal..so letak balik nanti pergi survey di AS..kalau mahal di AS suruh Sunah tolong belikan di Perling..

Selesai urusan jual beli...Sunah tanya nak ke mana..alamak dik jangan la tanya...Aima dok nak p Desaru..jauh cheq oooi...tapi pantai kalau cantik memang belah2 mersing sana la..Akhirnya Sunah decide bawak kami ke KUKUP...ingatkan nak ke Pulau Kukup...sekali cebek sebab kami sampai dah petang..pukul 4.15 mcm tu...Pulau Kukup dah tutup time tu..last boat dari Pulau Kukup pun pukul 4 petang..Nak buat macam mana kan..xde rezeki kami untuk ke sana.....

Tak dapat ke Pulau Kukup kita bergambar dah le sebagai bukti dah sampai ke kawasan Kukup kan..hehehe. apa2 je la kakakecik oooi.

Dah hajat di hati nak melihat laut/pantai..kami mencari2 destinasi pantai yang terdekat..kebetulan tangan kakakecik gatal pergi ambik brochure yang terdapat di Terminal Feri Antarabangsa Kukup...so belek punya belek ternampak la Pantai Rambah...mintak la Sunah bawak kan kami ke sana..cari dari GPS xde plak Pantai Rambah...yang ada Taman Rekreasi Sg Rambah...tak pe set je la janji ada Rambah tu betul la kot...dapat jugak la kami melihat menikmati laut, sunset dan hujan tengah laut di Pantai Rambah...sambil menikmati keindahan alam makan kuaci..kakakecik memang tak pandai makan kuaci..gigit2 kulit isi nya jatuh ke bawah...so tolong pegang untuk dorang berdua je la..saya kan kakak duduk plak di tengah2..antara Aima dan Sunah

Hari semakin senja..tak elok anak dara jalan kan time2 senja nie..hehehe...Sunah terus kan pemanduan dengan Sakura Ungu ke JB..singgah di Angsana sebab Aima nak tengok2 tudung..tetapi masuk je pintu Angsana tu..terus ternampak 1 kedai nie..bukan kedai tudung tapi kedai kamera...saja la kakakecik tanyakan harga kamera nikon tu..berapa..harga yang diberikan agak berpatutan..tanya la berapa boleh kurang..dia turun RM20.00 je...Aima macam berminat jugak...so proses tawar menawarkan berjalan sehingga la persetujuan kedua-dua pihak, ops ketiga2 pihak la..kakakecik, aima dan sales man tu...harga yang diberi kurang RM110.00 jugak la...dah tu kakakecik dan aima ambik model yang sama dan color design pun sama...dah beli camera nya..mesti la nak screen protecter...dia syorkan yang mahal yang elok la..mintak kurang lagi..dia x berapa nak bagi banyak..bila bagitau nak ambik tiga..dia kira punya kira dapat la harga yang agak buat kami senyum..tapi kakakecik nie nak jugak kurang lagi...ambik mesin kira dia..campur tambah kali semua..kakakecik tolak lagi RM 10.00 genapkan RM700.00 je semua nya..untuk 2 biji camera compact nikon dan 3 keping screen protecter...lepas nie tak de lagi la camera edisi terhad tu ye CMG..hahahaha.. Dalam sekejap je dah susut RM700.00..cash xde..debit card je la..hehehe..

Dari Angsana ini, Sunah bawak kami ke Warung Pusaka Wak Radol...simpang sana sini juga la...kakakecik macam tak percaya je Sunah secekap ini memandu...dah la nak ke Warung Wak Radol tu jalan nya sempit aje...

Di Warung Pusaka Wak Radol ini paling pemes dengar2nya Satay...dan semestinya la kami makan Satay malam itu...selain satay ada jugak masakan  yang lain serta ikan bakar dan yong tau fu..Kakakecik dah lapar sangat dan bukan penggemar sate..so kakakecik pilih bihun soto..Sunah, nasi goreng cina..Aima, satay ayam 10 cucuk saya punya..padahal kami dah pesan kot 15 cucuk satay daging+ayam..campur...

Puas jugak la nak tunggu satay nie...sampai dah separuh gelas minum air dan  makan habis soto serta nasi tu pun belum tentu sampai lagi satay nya...tapi apa pun memang sedap sataynya..terutama satay daging lembut je...

Nak habiskan 25 cucuk satay tu..jenuh jugak la dok tolak hang aku...kakakecik awal2 lagi dah angkat tangan...bukan sebab nak satay tu..dah xmau..sebab kakakecik habis kuat pun sekali makan 5 cucuk satay saja...memang bukan penggemar tegar satay...walaupun begitu alhamdulillah semua habis licin..

Perut dah kenyang...terima kasih Aima belanja kami makan malam tu...

Alang2 dah lewat..kami berhenti singgah di Danga Bay untuk bawak Aima jalan-jalan di sana..kakakecik dah 2kali ke Danga Bay..jadi nya tak de la teruja sangat lagi..hehe..memula jejalan je..ambil gambar berlatarkan cruise..

Jalan punya jalan...sampai la ke pertengahan kawasan Danga Bay ada tren untuk keliling Danga Bay...kakakecik dah biasa naik dah tren ni..so nak jugak la bagi Aima dan Sunah naik...kakakecik tanya la Aima dan Sunah nak naik tak..dorang macam nak angguk tak angguk...xpe kak belanja...ye la RM5.00 je seorang..bukan selalu pun...okey apa lagi terus lompat naik tren la...

Pukul 12 lebih kot  baru la kami beredar balik dari Danga Bay...memasing dah mengantuk..sampai je umah sewa Sunah...pakat2 la merehatkan diri (sempat lagi online) dan bermalam la kami semalam lagi di Sri Putri menemani Sunah..

Esok nya...Ahad...bas pukul 8.30 pagi..8.30 pagi tu baru nak gerak keluar daripada rumah..kalau tertinggal bas...semalam lagi la stay kat johor tu...tapi kata Sunah..selalu nya waktu di tiket tu adalah waktu bertolak dari Larkin..lega rasa nya...lama jugak kami menunggu bas KBES tu...saat berpisah tu amat memilukan, nasib baik lepas salam peluk cium..terus lari2 ke bas..sebab kakakecik dan Aima je naik kat Sri Putri...Dalam bas tidoooooooooooooooooo..

Apa pun kakakecik nak ucapkan ribuan jutaan terima kasih kepada adik blogger selatan yang telah hampir atau lebih 2 tahun kakakecik mengenali..dia la insan pertama yang kakakecik kenali apabila join program2 segmen ben dahulu kala...dia la blogger pertama yang kakakecik add di FB dan YM..disangka kan dia seorang lelaki..rupa2nya beliau seorang anak gadis yang sopan dan ayu...Sunah, terima kasih kerana kamu telah bersusah payah untuk percutian akak ke Johor kali ini...walaupun kamu kerja..sanggup luangkan masa bersama2 dengan akak dan aima sepanjang 4 hari kami di sana..bahkan menyediakan tempat tido selama 2 malam..akak sangat2 terharu dan hargai pengorbanan awak..akak tahu awak penat tapi awak tetap  gagahi jugak...terima kasih Sunah...

p/s :sebahagian gambar daripada Sunah Sakura

Unknown said... [Reply]

sebakkk

terharu.

Thanks sunahhh

mmg baik budaknya

ps;
Patutlah gambor tetiba cun abisss.
Rupanya 2 biji disambar.. Tahniahhh..

Ala2 dslr hasil tembakkan

Sunah Sakura said... [Reply]

kakak ni...nangis kang!!!

da la banyak nama tempat salah... :p takpe...ok aje...hahaha

yang train tu angguk x angguk sebab memasing da menguap...hahahaha

errr...kan tak jadi nangis, senyummm manjang baca entri akak ni...tapi kat part last2 mata rasa panas semacam aje..nape eh?

sayangggggggg akak n aimaaaaaaa ketat2!!!

QERY HASAN said... [Reply]

Macam kenal je Wan XXX tu.

Seri Kandi Tanah Jauhar said... [Reply]

semoga Allah sentiasa merahmati Sunah, Adish & Akma, semoga persahabatan & silaturrahim yg terjalin antara kalian berkekalan.

@rinduan citarasa

kan kan untung siapa memiliki dan mengenali Sunah...

eh bukan kita punya 2biji tu...sorang sbiji je..hehhe..aima sebiji shida sebiji

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Sunah Sakura kalau nangis nanti Mulan tengok "kakak" pelik plak...taknak nangis2...

eh ada salah ke nama tempat nya..tolong perbtul kan..akak kan dah tua mana nak ingat sangat hehehe

sayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang awak jugak....sayang sangat2

@Wan Zulqhairi sapa ye sapa ye wan XXX tu hehhe..kenal ke ? kihkih

@Seri Kandi Tanah Jauhar begitu la diharapkan akka..semoga perhubungan persahabatan antara kami bertiga dan jugak dengan yang lain akan berkekalan

Kira Sakura said... [Reply]

mula terkejut baca harga camera 110 je baca lagi sekali Oo dia bagi kurang 110. ok la tue dah ada kamera baru hihihihi.

mesti letih gila kan berjalan dari pagi smpi tgh mlm hihihi

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kiera'sakura hahhaha kalau rm110 mmg beli awal2 lagi..hehhehe..

letih tu ye la..gila tu xde plak kihkh