Coretan Terbaru KakakeciK

Thursday, June 27, 2013

Durian Durian Durian

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 DSCN4443

Ye…memang kami tak ada dusun…kalau ada pun dusun tokwan..bukan dusun ayah…kat dusun tokwan tu pun ntah menjadi ke idak buah nya kami tatau…rasa nya macam tak menjadi je..tokwan xdak bagitau apa-apa pun..Nak menjadi macam mana dah tak menjaga..hehe..Eh, walau kami tak ada dusun, tapi di rumah setiap ari ada durian tau..Memang la tak banyak tapi untuk kami anak beranak makan tu boleh la…kenyang je..Ye la ari nie orang nie bagi…esok lak kawan nie bagi…Alhamdulillah rezeki..

 

Tapi kakakecik nie jenis memilih tau nak makan durian, kalau nak makan durian tu nak yang comel-comel je buah nya…yang 1 bahagian 1 ulas je…baru sedap n best makan…tak padan dengan tak ada dusun kan…kalau ada dusun sendiri boleh la tanam pokok yang baka buah comel2 ituuu…peeeeeeeeergh malam tadi tengah2 malam dengan adik menjadi jugak kami berdua dok pulun makan durian…Nasib baik sejuk cuaca malam tadi..hehehe…

DSCN4447

Ni saja nak menyelit buah manggis…tak silap ayah ambik buah manggis nie kat umah tok..tepi umah je…teringat dulu kalau p umah tok musim buah manggis…lompat2 paut dahan ambik buah manggis yang masak..makan waktu jugak…fresh…sedap je…

 

psst : makan buah durian nie boleh wat demam tau..demam x demam makan je sementara boleh makan..nanti jadi macam mak dekat 20 tahun x makan durian..sekarang dah boleh makan…

6 comments:

Z@i Z@mR33 said... [Reply]

uhuk...uhuk...uhuk...xleh makan durian....sobsobsob...leh mkn manggis jek

diana said... [Reply]

ye la..selagi boleh makan makan je..tapi jangan tak terkawal kan..buah2 musim ni bukan selalu kita boleh jumpa..rugi la kalau tak makan

Suria Lekatlekitgurl said... [Reply]

sejak jadi org dewasa ni memang x makan durian. entah nama x boleh tahan bau durian pulak. dulu kecik2 ok jer makan.. memang dah lama x makan durian.

Mama Safiyyah said... [Reply]

Ehem ehem...sila bersedia utk diserang ya achik shida...kami ke Jitra esok nih... InsyaaAllah...

Kek karamel satu!!!

Mama Safiyyah said... [Reply]

Ehem ehem...sedia untuk diserang ya achik shida...kami ke jitra esok nih.....

Kek karamel satu!!!

kiera'sakura said... [Reply]

kira ingatkan bila pregnant nie hormon bertukar la boleh mkan deyan. rupanya tak jugak hihi