Coretan Terbaru KakakeciK

Wednesday, June 26, 2013

Jerebu : Puncak Gunung Jerai

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Nak jugak dia cerita pasal jerebu…padahal kat Kedah bukan teruk pun jerebu nya. Arrrgh, tak kisah la..biar la orang nak kongsi pun..Hehehe..Ye, memang di Kedah tahap IPU nya biasa2 je..rasa nya tak melebihi pun 100 kalau lebih pun skit sahaja. Bukan di tahap tidak sihat.

DSCN4449

Hujung minggu lepas dan awal minggu nie datang dan balik kerja tak dapat melihat puncak gunung jerai. Kuciwa la jugak, tak dapat menikmati keindahan alam yang Allah kurnia kan..Huhuhu…Semua nie dek kerana jerebu. Pemandangan puncak gunung jerai tidak kelihatan seperti biasa.

DSCN4454 

Tetapi, pagi nie nampak puncak Gunung Jerai walaupun agak sedikit kabur. Alhamdulilllah nie tanda nya jerebu dah makin reda…bawak ke Thailand dah kot asap2 tu..

 

p/s : syukur kepada Allah, kerana menurunkan hujan membasahi kebanyakan tempat yang berjerebu.

5 comments:

MR & MRS MAKMUM said... [Reply]

alhamdulillah.......d beri kesempatan lagi utk merasa rahmat Allah ~

Fendy said... [Reply]

Puncak Gunung Jerai telah di tawan...merindui kedah

Anonymous said... [Reply]

Hmmmm...cantiknya view...dari Asam Jawa ke Padang Pusing ka ni....?

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Fendy ditawan oleh jerebu kan...rindu kedah...datang la kedah

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Anonymous a;a dr asam jawa ke padang pusing.(eh sapa ye nie)