Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, June 10, 2013

Bukan Salah Tukang Jahit

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Tatau nak kata apa, teruja pun ya nak tengok hasil blouse yang jiran Aima buatkan. Kain beli kat tempat Sunah kerja, Benang Hijau Collections masa pegi Johor bulan Januari aritu. Kain pasang yang beli tu kongsi dengan Aima, kira nya dapat sorang 2 meter la..Kakakecik decide nak buat blouse je.

DSC00930 

Ok la bagi baju contoh yang kakakecik pakai di Johor tu….dengan tak basuh nya(Aima tolong basuhkan). Sabar je la…Selepas beberapa bulan, hampir mencecah 5 bulan..last week kakakecik pun dapat kiriman/bungkusan blouse daripada Aima. Alhamdulillah jahitan Cik Ton kemas…kakakecik kalau nak tengok hasil kerja tukang jahit tu akan belek kat bahagian ketiak..samada antara lengan dan badan sama tak line nya.Kalau sama, kira memang tukang jahit tu pro la..

DSCN4233

Erm, baju dah dapat mesti la menerai..Bila masuk je lengan..alamak macam kecik je nie.. terus panggil mak dan mengadu baju tu kecik. “Mak, tukang jahit nie buat kecik ke apa, baju contoh tu cheq bagi elok je pakai”..Mak suruh kakakecik pakai baju contoh..Alamak, nak tanggal blouse tu masalah lak..ketat kat bahagian lengan/ketiak..Huhuhu…Pakai je blouse contoh warna kuning tu…sama jugak…da ketat..bagi kakakecik la..dulu pakai longgar je..uwaaaaaaaaaaaa…rugi nya..Kain yg beli Benang Hijau tu bukan murah tau harga nya..Mak tak mau anak dara dia monyok cepat2 ambik blouse yang Cik Ton buat dan check bahagian dalam..basi jahitan nya..”Ada banyak lagi nie dalam 1 inci..boleh perbesar buka balik”..

DSCN4246

Ye ke…kalau boleh lagi tak pe..tapi tangan macam sengteng je…kalau x okey jugak rezeki adik pikah la..Dah la Cik Ton wat design sejibik macam blouse contoh..siap jahit kat bahagian dada tu..Sayang nya…

DSCN4240

Apa pun…mak kata, bukan salah tukang jahit…salah diri tu..badan dah naik…huhu, memang badan dah naik pun…terutama kat lengan…baju2 yang kat tukang jahit di Pendang semua kena perbesar 1 inci dah….hehehe…lepas nie kena control makan, kalau tak kena beli baju baru banyak…duit lagi tu..Eh, rasa nya dok makan sama je macam tu dua tiga jam sekali mintak di isi…nie mesti kes dok wat kek karamel sangat kot.Hahaha..Harap baju biru yang beli awal tahun aritu dapat la pakai raya nanti…

 

 

Psst : Aima, terima kasih ye belanja akak upah blouse tu

12 comments:

Z@i Z@mR33 said... [Reply]

Iskh...syg bj baru xleh pkai...

tp kn tp kn klau bdn kak naik pon msti x la byk sgt kn...rs cam xda beza sgt kot...hehehe...

Sunah Sakura said... [Reply]

akak..kita sama la...saya dulu pinggang 28...sekarang da 30...kita nak badan naik, tapi tak nak keluar duit beli baju baru...kan kan kan...=.="

fyna said... [Reply]

hehehe... sayanglah macam tue kan ^_^

Mama Safiyyah said... [Reply]

hahahaha sorry shida, tp mmg rasa mcm kelakar hehehehehe

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Z@i Z@mR33 huhuhu tau xpe..sayang ooo...benda x nampak sangat tp tu la naik nya kat lengan dll..paham2 la ye..yg xde isi ada isi...

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Sunah Sakurahuhuhu...adakah sebab kita dok wat kek..tau xpe..badan nak naik tp xnk beli baju baru...

aDisH.sHidA said... [Reply]

@fyna sayang la. ingat nak besarkan boleh lagi tu

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Mama Safiyyahcik yeeeeeeeeeeeeeeeeeen, jahaaaaaaaaaaaat nak kena luku kepala nie...hhahahhaaa

MR & MRS MAKMUM said... [Reply]

asal sihat sudah la kak jgn sakit je...naik ke turun ke janji hati hepy ~

Mrs. Abi said... [Reply]

hhahahahahaahaha akak dh gemokkkk!!!

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Mrs. Abi tp xde la katek mcam kamu buweeeeeeeeek hahaha

kiera'sakura said... [Reply]

klu dulu masa sekolah kan kira suka buat baju kurung besar, yg smpi kena lipat kt pinggang dgn tangan mmg suka sgt buat cm tue. hasilnya bila dah dewasa nie boleh pakai lagi. hahaahahaha *teruk kan* :P