Coretan Terbaru KakakeciK

Thursday, December 27, 2012

JJCM : Cendol Pak Din

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Cendol Pak Din…Bukan empunya Pak Din Yam di kampung kakakecik tapi nie cendol Pak Din Taman Merak Kulim..Krismas baru2 nie kan kakakecik ronda-ronda pusing-pusing jalan-jalan cari makan kat Kulim..Aima bawak kami makan cendol pak din.kata nya cendol nie sedap..

DSCN0309

Ini lah gerai cendol Pak Din..Cendol Pulut Taman Merak..hanya di bawah pokok ceri..jalan Sungai Ular ke Pekan Kulim tu…ada sebelah kanan jalan..deret deret gerai..

 DSCN0302

Kakakecik pilih cendol kampung yang berharga RM1.00 semangkuk, Aima dan Deknasz plak Cendol Pulut..RM1.50 untuk semangkuk..bukan nya kakakecik kedekut yang nak makan cendol kampung tu…kakakecik nie kan jenis makan makanan yang betul2 je xmau campur itu ini..hehehe…kalau setakat kacang merah tu boleh la lagi..untuk cendol biasa yang ada kacang merah RM1.20 semangkuk

DSCN0304 

Pabila sampai je cendol nie..tanya Deknasz…kenapa ye guna mangkuk besi…jawapan nya mudah sahaja..nak bagi tahan sejuk…oooh ye ke…eh jangan tatau plak dengan muka tak malu nya kakakecik mintak adik gerai tu tambah air gula merah..hahaha..kakakecik ni nak kena kencing manis ke apa…bukan nya apa…kakakecik lebih suka cendol tu santan nya gelap..hehehe..baru ada feel nak makan…eh hirup..dah tu siap ambik straw besar lagi nak sedut…hehehe sabor je la kan…

DSCN0310

Kalau sesapa nak order cendol boleh la ctc Pak Din ye..dengar2 walimah Aima 2 tahun lagi InsyaAllah ada cendol Pak Din nie…

 

pssst: teringat plak masa stdy dulu…michelle ajak pegi pasar malam..kata nya nak beli cendol..cendol yang sedap…cendol mamak jual..so beli la cendol mamak kat PM BBB sekali balik x sedap..hahaha..kena perli rapat la…

6 comments:

kiera'sakura said... [Reply]

ngilu gigi tgk sudu besi hihihihi :p

wahhhhh time walimah Aima nt boleh la merasa kot tak sempat nk ke kulim tue ihihihi :p

Seri Kandi Tanah Jauhar said... [Reply]

Kakakecik, akak pun suka cendol yg gelaplah.. hehehe

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kiera'sakura lambat lagi 2 tahun..kamu kalau ngidam nak makan pegi je la bukan nya jauh pun dr umah mertua kamu..hehe..ngilu ke..biasa je..gpun akak guna straw hehe

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Seri Kandi Tanah Jauhar hahahha...boleh geng la kita kan akak..give me 5.. :)

Muslimah Optimis said... [Reply]

ameen.. mohon doakan saya.. insyaAllah jika dipermudahkan urusan untuk saya dan semua.. ameen

izyantyPersonalTaste said... [Reply]

teringin nak makan cendol le pulak...sok kena cari nie he3..