Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, December 10, 2012

Kalau Malas…Jangan Disuruh

Assalamualaikum dan Selamat Petang,

 

Malas…malas dan malas…itu la alasan yang kakakecik dok bagi bila orang suruh wat itu ini…tatau la kenapa 2-3hari nie malas je..rasa lemau badan nie..Jumaat seharian tido..eh bukan seharian sepagian tido…sampai masak tengahari pun mak yang masak..selalu ari Jumaat kakakecik yang masak..tp Jumaat lepas..tido punya pasal mak masak sorang2 di dapur..sori ye mak..nak buat camne bukan selalu jadi mcam nie..sebulan sekali pun susah…tatau la kenapa bulan nie jadi macam ni…sabar je la..

 

Semalam..konon cuti la..adik beradik balik kampung..rumah penuh dengan semua adik beradik kecuali adik bongsu…cuti sendiri sebab masa nie la nak borak sakan dan kebetulan mak nak buat bubur asyura…boleh la tolong mak buat..sekali kakakecik dok ngadap TV tengok cite hindustan Love U Mr Kalakaar…ooops bukan MR KELAKAR tp MR KALAKAR…memang bunyi nya kelakar tp MR KALAKAAR bermaksud Encik Artis…(wah belajar cakap hindustani plak)..Layan Mr Kalakaar punya pasal dengan dok bermalasan baring ngadap TV…sekali sekala je pegi jengok mak, kak hah, ngah nah, kak timah dan mak ngah dok kacau bubur asyura…dorang dah tau sebab pe kakakecik jadi malas macam tu…selalu nya kakakecik bukan malas sangat bukan rajin sangat tapi ada gak la tolong kan…tapi elok habis je Mr Kalakaar..kakakecik pergi luar tengok2 dah masak pun bubur asyura..kakakecik tolong senduk kan masuk dalam talam je la..

 

p/s: kalau dah malas tu kan memang kakakecik tak masak..sebab nanti kalau msak dengan hati yang tak ikhlas dok bebai je..masakan tu jadi x sedap..itu yang penting nya keIKHLASan dalam masakan..tengok mak mak kita masak yang simple pun anak2 makan sampai jilat jari..sebab mak masak dengan ikhlas untuk anak2 nya

2 comments:

kiera'sakura said... [Reply]

sama la kak. klu dah kata malas tue jgn la suruh2 buat itu ini kang jadi menda lain kang ada yg tarik muncung hihihihii

hnahdy said... [Reply]

erk.. kalau malas mcm2 alasan.hehe