Coretan Terbaru KakakeciK

Tuesday, December 4, 2012

Skill Itu Masih Ada!!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Masih ada lagi rupanya skill memandu kereta gear manual nie..seminggu nie kakakecik terpaksa bawak kancil ke tempat kerja…dah lama x bawak kereta gear manual nie..alhamdulillah kakakecik masih boleh memandu kereta manual..alahai apa la sangat kan kancil je…kecik je pun..eh eh kancil pun kancil lama ye…dengan stereng yang memerlukan kekuatan sekuatnya untuk memulas nya…bukan power stereng..bukan macam kereta2 baru…tak kisah la kecik ke besar ke..janji kakakecik boleh pegi keja dengan selamat tanpa perlu susahkan orang lain…pada ari pertama bawak kancil tu rasa mcm ringan je..pastu dok pikir eh yang mana 1 minyak yang mana 1 clutch nie..ahaha…dan arini bawak kembali PHS yang gear auto…tangan nie gatal2 plak nak masuk kan gear mcm gear manual..kaki mencari pedal clutch…sabar je la kan…so lepas nie kakakecik kena la selalu bawak jugak kancil tu..ronda2 kampung dah okey kan..

 

pssst: dik ilah, ang ingat kakak ang nie dah x boleh bawak keta manual ke…hahaha..lepas nie kita try exora shahir lak ye..

13 comments:

kiera'sakura said... [Reply]

klu dah besa bwk auto sekali nk bwk manual, permulaan tue mesti kekok skit. kira la tue hihihi

Axie04 said... [Reply]

kengkdang bila terpaksa bawak kete manual mula la teragak2, tapi nasib baik la skill lama tu leh di asah semula

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply]

ha kira ok la tu....

Z@i Z@mR33 said... [Reply]

kami plak bl bwk keta auto kaki tgn jd gagap dok ingat manual....hehehe....

#kami pemandu keta manual takdak power stereng :)

Areef Ibn Naim said... [Reply]

salam,

tau tk sejak dpt lesen sy tk penah bw keta manual...

ri tu, keta sy eksiden... 2 bln gak dlm bengkel... so sy beli viva manual... terpaksa amik yg manual sbb paling murah... erm, payah gak nk sesuaikan diri... tp alhamdulillah, dipermudahkan gaklah wlupun penah gak mati keta tgh jln, hehehe...

Areef Ibn Naim said... [Reply]

salam,

tau tk sejak dpt lesen sy tk penah bw keta manual...

ri tu, keta sy eksiden... 2 bln gak dlm bengkel... so sy beli viva manual... terpaksa amik yg manual sbb paling murah... erm, payah gak nk sesuaikan diri... tp alhamdulillah, dipermudahkan gaklah wlupun penah gak mati keta tgh jln, hehehe...

Sunah Sakura said... [Reply]

tau tak, saya pun macam cikgu areef jugak..

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kiera'sakura alhamdulillah masih okey...dah la manual pastu kecik...hahha..memang kekok dah gayat habis la kira oooi

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Axie04 tahu xpe..kalau terpaksa semua nya menjadi...

aDisH.sHidA said... [Reply]

@LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ alhamdulillah kak D tu pun ayah suruh bawak iswara dia..mmg shda mintak ampun la..kaki x sampai.hehee

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Z@i Z@mR33 depa tak pe cekap semua..syok la mcm tu

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Areef Ibn Naim wasalam...cikgu areef biar betul...saya awal2 dapat lesen beli kancil lama sebab nak bawak keta..manual..iswara ayah x berani nak bawak sebab panjang sangat...pastu bila saga blm kuar ayah booking utk saya dan dia nak auto..bila bawak auto pada awal nya tekanan sangat2..sebab lambat pickup...huhu..rasa mcm nak jual semula je..tp apa pun dah 4tahun pun saga auto tu bersama saya..yang g sedenak tu la

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Sunah Sakura boleh geng la sunah dengan cikgu areef dan sorang g ady

kihkih