Coretan Terbaru KakakeciK

Thursday, December 27, 2012

JJCM : Satay Semeling

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Hari terakhir kakakecik berkerja di tahun 2012…insyaAllah jumpa lagi kita di tahun 2013…sebelum melangkah tahun 2013, kakakecik nak share dengan korang Satay Semeling..Semeling adalah sebuah pekan kecil di Sungai Petani…kawasan terdekat Merbok..di Semeling pemes dengan Satay..ingat Kajang je ke pemes dengan Satay Kajang nya…menurut DekNasz..kat Semeling nie ada 5 buah kedai yang jual satay setiap hari..dan salah satu kedai tu..buka dari pagi hingga ke malam..

 

Tengahari tu, abah Deknasz beli satay semeling nie untuk family dorang yang datang..kakakecik hairan la jugak..ada jugak satay orang jual time tenghari tu..so malam nya selepas balik dari Kulim..kakakecik singgah la membeli jugak..

 DSCN0322 

Sori gambar kabur coz berasap..

DSCN0321

Yang special nya satay nie…dorang tak guna kipas angin…100% kipas tangan..pergh tak lenguh ke tangan tu pakcik n cik kak oiiii…

DSCN0319

Satay ayam secucuk 30sen…fully isi ayam…memang best sangat..kalau beli kat pendang ni mau nya isi ayam 2 ketul yang lain kulit n montot je….nasi impit plak 50sen seketul kecik tu..

 

So..sesapa yang pegi Sungai Petani tu…nak ke Tanjung Dawai singgah la Semeling..makan satay semeling nie ye….ops..kedai2 satay nie di pekan semeling

 

p/s: doakan perjalanan kakakecik selamat dan dipermudahkan

1 comments:

citarasa rinduan said... [Reply]

peeh.. gila murahhhh

sini 60sen..