Coretan Terbaru KakakeciK

Tuesday, May 31, 2011

Kasih Seorang TokWan & Moyang

Assalamualaikum…


Kali nie shida nak kongsi tentang tokwan (WAN) shida…mak anak sulung dalam keluarga..boleh dikatakan kami begitu rapat dengan Wan..setiap hari mesti wan datang rumah…bukan saja sekali dalam sehari..tapi 2-3x sehari….mesti korang macam terpikir kenapa plak wan shida yang datang ke rumah kami…sepatutnya anak cucu yang kena pergi rumah tok wan nyer…nak buat mcm mana kan…ini rahsia kami sekeluarga…hehehe…tak leh kecoh2 di sini…Tok wan shida ada 14 orang anak…47 Cucu, Cicit ada 12 orang…ramai kan….


cicit cicit2


Ini lah kali pertama wan membawa cicit nya Aisya naik motor…terkejut kami bila wan ajak aisya naik motor dengan nya…mak kata dulu wan mana pernah bawak mak adik beradik ke sana ke mari…tapi sekarang wan suka bawak cucu2 ke sana ke mari naik motor…mungkin dahulu wan banyak habiskan masa dengan kerja…sekarang baru ada masa utk semua ini….semoga wan bahagia dengan keadaan sekarang…


wan tak mau sedih2 erk…teregat plak ada satu ketika tu dok borak dengan wan di rumah..hanya kami berdua…wan luahkan tentang seseorang dalam family kami sampai menitis air mata…wan…nak buat mcm mana kalau dia tak leh pk ttg diri dia n dia tak nak berubah kita nasihat p la mcm mana pun tetap macam tu…Boleh dikatakan shida rapat jugak dengan Tok Wan…ingat lagi shida bila wan dapat tau shida dapat masuk U…dia siap bg shida RM…… mungkin shida cucu pertama dia kot yang dapat masuk U…wan jugak anta shida ke U..siap pagar kan katil shida…hahaha…kalau wan mai umah mesti kami akan sembang sampai gaduh2…saja suka usik dan sakat wan…satg dia nyer bunyi bawak kuar habis khutbah jenuh la tahan telinga…sampai air liur menitik la wan….


Kalau wan naik motor mesti dia akan terlupa angkat tongkat (stand) pastu elok nak kona baru kelam kabut…satu lagi wan akan tutup suis motor mcm tu je..tak free gear ke apa dah…satg main start dalam gear..bahaya tu waaaaaaaaan ooi…kalau ampa perasan kain pelikat wan kami dok paras mana dekat2 lutut kan…mcm tu la wan bila naik motor..hehehe….


Alhamdulillah arini cicit wan bertambah lagi seorang…TAHNIAH KEPADA MILIA DAN JON atas kelahiran baby mlm td…semoga ampa berdua menjadi ibu dan ayah yang baik…

12 comments:

Along Usop said... [Reply]

tringat zaman kecik2 dulu..

naik moto ramai2 ngan arwah atok.. emm....


rindu...

Encik MamaT said... [Reply]

wah... hehe.. best ada tokwan... comey sangat cucu dia.. hehe... nak bawak jalan2.. hehe... shida jeles ekk... hehe...

Sunah Mohammad said... [Reply]

ada typo di situ... "Tok wan shida ada 14 orang…" wahhh, ramainyaaaaaaaa~~~ :DDD

tapi best baca~ untunglaaa~ atok n nenek saya dah tak ada.. huhuhu..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

moga tok sentiasa sht...

Hafizah Mohamad said... [Reply]

syoknya bila masih ada wan ni...kak fiza wan pun dah x de tok yang sorang tu pun baru jer meninggal dunia...sedih sgt bila tok x de ni... wan shida sama lah cam abah kak fiza selalu pi ambik anak menakan yang duduk dekat kg tu bawa jenjalan naik moto....rasanya kalau kak fiza duduk dekat2 situ mau di usung anak2 kak fiza sekali kot...he he he

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Along Usop da lama akak x rasai bonceng moto dengan tok wan..dulu selalu jugak arwah tok wan sebelah ayah dtg amik time cuti sekolah...skrg tgok tok wan bawak cucu cicit pun dah seronok tumpang bahagia

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Encik MamaT jeles la jugak sebab dah lama x bonceng motor tok wan

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Sunah Mohammad thanks sunah..akak xperasan...14 org anak

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Lydia Miza(Aidyl Azim) alhmdlah tok wan masih sihat walau umo dah lebih 80 tahun

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Hafizah Mohamad alhmdlah masih ada tok wan..walau hanya sebelah mak...sebelah mak dah lama meninggal..20 tahun lepas...tetapi shida masih egt cmne baik nyer arwah tok wan dulu...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said... [Reply]

uwaaaa........

kami rindu arwah wan..

menitik ayaq mata dah ni hukhuk

Qaseh dalia adelia said... [Reply]

pernah nek moto ngan ayah hik2..letak kaki dlm raga