Coretan Terbaru KakakeciK

Tuesday, February 26, 2013

Baucer BR1M, Tunai RM250

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Dua puluh tiga haribulan dua tahun dua ribu tiga belas, hari Sabtu yang lepas kakakecik pergi ambil BR1M 2.0 kat Pejabat Khidmat ADUN Sg Tiang..kena pergi antara jam 9 pagi hingga 12 tghri..so kakakecik tak nak pergi awal tak nak pergi lewat..nak tengah2 aje..plan nak pergi dalam pukul 10 pagi macam tu.. Sekali, dua orang anak abang bermalam di rumah..tido dengan ateh nya..(lasak jugak si Alya dan Safiyyah tido) terpaksa la lewat skit..nak tunggu dorang bangun siap lagi…dalam pukul 10.40 pagi baru gerak daripada rumah..Sebelum tu hantarkan dorang dulu..janji dengan Kak Tie jumpa di jalan nak masuk kampung..malas nak hantar sampai rumah dorang..nanti kena patah balik..dah lewat nie..hehe..

 

Pukul 11 lebih skit baru sampai kat Pejabat Khidmat ADUN Sg Tiang di Felda Sg Tiang tu…pergi plak sorang-sorang..alamak bukan ingat sangat lorong mana nak pergi pejabat YB nie..sebab pergi sebelum nie dengan abang ipar…aaaaah hentam je la..sekali memang terlepas lorong….terlajak nak bagi signal belok masuk bahaya..pandai2 la shida ko cari lorong yang mana agak boleh tembus ke pjbt YB…

 

Alhamdulillah jumpa pun….erm, banyak lagi kereta yang ada nie…mesti ramai lagi orang..opps nasib baik ada parking yang terdekat..jalan tak sampai 100 langkah pun dah sampai…pekarangan pejabat YB ada khemah…yang mana dorang asingkan setiap khemah ikut nombor giliran seperti dalam surat jemputan…Sekali lagi syukur ke hadrat Ilahi..bahagian nombor kakakecik tak de orang langsung…terus je kakakecik ke kaunter tu..bagi surat, ic semua..dorang bagi baucer..tandatangan di belakang nya..siap…(kesian yang lain kena beratur panjang)

DSCN2534

Ingatkan terus dapat duit..sekali kena beratur plak…ambik duit dalam pejabat..pihak CIMB Bank Pendang sediakan terus kaunter penukaran baucer…kalau tak silap kakakecik ada 6 lorong…3 lelaki 3 perempuan..kakakecik ambik ujung sekali malas nak dok tengah2 panas2 nie macam bau ada nanti…


Sambil beratur sms dengan sesorang nie..dia dah ambik BR1M sebelum kakakecik lagi..so tak terasa sangat la kena beratur yang tak lama mana tu…sampaikan abang RELA tegur..cekap nya dia taip sms..hahaha.ye la mata tengok ke lain.jari tekan keypad..ala biasa la hp cikai bukan touch screen..hehe…

DSCN2537Alhamdulillah dalam masa 20 minit semua nya selesai…dapat pun RM250.00 tunaaaaaaaaaaaaaai…dah dapat tunggu apa lagi balik je la…hehehe…

 

p/s : bersyukur la dengan apa yang diperoleh jangan dipertikaikan…ambil dan bersyukur..guna sebaik2 nya…

8 comments:

MR & MRS MAKMUM said... [Reply]

sue bru g tunai kn baucer tu tgh ari td...alhamdulillah rezeki Allah bagi ~

diana said... [Reply]

dok sg tiang ka?baru tahu..bila2 nanti kalau saya balik pendasng boleh la ikita jumpa.heheh

Chik Att said... [Reply]

Rezeki jgn ditolakkan ....
CA juga yg nganga ....

Mummy LiYzA ^^, said... [Reply]

Hehee..manyak untung woo dpt angpaw...

aDisH.sHidA said... [Reply]

@diana shida bukan dok sg tiang, tp jalan dr pendang ke sg tiang...diana pun org pun pendang ke..ok je kita nak jumpa nie

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Chik Att tu la alhamdulillah...xpe chik att dah dapat bonus

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Mummy LiYzA ^^, alhamdulillah..

kiera'sakura said... [Reply]

jenuh sape yang dah kena beratur nak ambik baucer pastu kena beratur lagi nak tebus huuu