Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, February 4, 2013

Kemalangan Maut

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..


Jumaat 1.2.13...jam 7.56pagi...kakakecik dikejutkan dengan panggilan telefon yang nombor tidak bernama...kakakecik jawab je..selalu nya susah nak jawab panggilan yang tidak kenali..bila ditanya.."ini kak shida ke?" kakakecik terus mengiyakan...sedangkan sebelum2 ni pun kakakecik tak akan mengiyakan bila tanya begitu..



Tetapi ini lah yang dikatakan gerak hati apabila sesuatu berita akan disampaikan..panggilan telefon tersebut adalah daripada Ku Basri..itu menyampaikan berita kematian Baihaqi..rakan sekursus kami di Giatmara Alor Setar suatu ketika dahulu...terkejut kakakecik apabila menerima berita ini..Iye la..malam nya sebelum tido baru teringat akan post saudara arwah mengenai status kesihatan ibu kepada Wan Laila..yang berada di ICU dalam tahap kritikal...tetapi pagi itu kakakecik menerima kematian nya sendiri..


Bila ditanya kenapa arwah meninggal..dikhabarkan arwah kemalangan pada jam 3 pagi selepas balik dari main futsal...Ajal nya sudah sampai...kita tatau kan...


Sepanjang kakakecik mengenali arwah...kali pertama pandang memang kita akan kata dia sombong..susah nak bercakap dngan orang..seingat kakakecik masa awal2 kursus dahulu...dia segan dengan perempuan...kakakecik adalah orang perempuan yang dia tegur..kakakecik kan kakak..lagipun arwah adalah pelajar Maahad di Derang, Pokok Sena..anak ustaz ustazah... Tetapi lama ke lama kami 1 kelas seramai 20 orang itu dah macam adik beradik belaka...saling bantu membantu antara satu sama lain...dah kami masih berhubung sampai sekarang...


Perasaan sedih, sebak tu memang la terasa...pagi itu kakakecik dan rakan2 lain ke Bahagian Forensik, HBAS...menunggu sehingga selesai post mortem, dimandikan dan dikafankan....hiba sangat..ini lah kali pertama seorang yang kakakecik kenali meninggal akibat kemalangan jalan raya...pertama kali jugak kakakaecik ke bahagian forensik...


Arwah tesepit...Ya Allah..

Keadaan kereta arwah...


Perasan tak darah berbentuk love di kain putih yang menutup badan arwah..apabila kakakecik tengok gambar nie terus ternampak akan bentuk love ini dan memberitahu serta tunjuk kepada Amirul kawan baik arwah...


Sama2 la kita sedekah kan Al-Fatihah untuk arwah..semoga arwah tenang di sana..dan ditempatkan dikalangan orang beriman..


psst : hati tersentuh..mengalir air mata lagi apabila melihat video yang arwah upload di FB nya tahun lepas...


p/s : gambar ihsan daripada rakan sekursus yang jugak kawan baik arwah..Amirul aka Meon yang sama2 turut bermain futsal pada malam kejadian...




4 comments:

kiera'sakura said... [Reply]

sebaknya baca ;(

THE LEKAT LEKIT STORY said... [Reply]

semoga rohnya di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman & takziah kepada seluruh ahli keluarga arwah

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kiera'sakura ye...sebak bertmbah apabila kenangkan beliau dan tengok video nya

aDisH.sHidA said... [Reply]

@THE LEKAT LEKIT STORY amiin