Coretan Terbaru KakakeciK

Wednesday, June 19, 2013

Tempahan Khas : Kek Karamel Comel

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

DSCN4434

Alhamdulillah, murah rezeki kakakecik untuk kek karamel seminggu nie. Khamis, mendapat panggilan daripada Kak Azie bagitau yang kakak iparnya nak tempah 2 biji kek karamel dan suruh hantar ke Shell Pendang pada hari Sabtu cari je Kak Nor (Kak Nor tu kak ipar Kak Azie). So, petang sabtu kakakecik pegi la hantar kek karamel tu sebelum ke SP..tak jumpa Kak Nor just bagi di kaunter, duit pun x ambik sebab ada 1 biji kek tu kakakecik tak berapa nak puas hati. Nak la tanya dulu kalau Kak Nor nak ambik kakakecik kurangkan harga, kalau tak nak pun tak apa..Tapi, alhamdulillah Kak Nor ambik 2-2 biji kek tu.

 

Habis di situ, Isnin mendapat lagi panggilan daripada Kak Azie yang mana Kak Nor nak tau samada kakakecik ada tak buat kek karamel bentuk lain selain bulat dan katanya Kak Nor mintak kakakecik ke Shell Pendang sebelum pukul 12 tengahari untuk bincang mengenai kek karamel nie. Memandangkan kakakecik ada customer..so,kami just bincang melalui telefon.

 

Kak Nor nak tempah kek karamel comel-comel yang saiz lebih kurang 4inci yang dimasukkan dalam tupperware untuk dijadikan cenderahati untuk program yang Shell anjurkan pada hari nie (Rabu). Kakakecik tak berani nak kasi harga sebenar just bagi anggaran sebab tak dapat lagi harga kos sebenarnya. Malam bila da dapat harga sebenar baru Kak Nor bagitau bekas yang dia, pagi tu dia bajet dalam 10-15 orang je..tup2 dia nak tempah 30 bekas, demn bekas tupperware tak cukup..kena jugak pegi alor setar beli tambah….tak kan kakakecik nak kata x boleh kan..no no…tak boleh buat macam tu okey.

DSCN4432

Jenuh juga la nak buat kek karamel comel2 nie..kakakecik siap ikatkan riben dan letak sudu. Start baking dari pukul 12 tengahari hingga pukul 7.30 baru siap…pukul 8 lebih baru hantar ke Kak Nor. Alhamdulillah mudah berurusan dengan Kak Nor nie. Moga di lain masa kami berurusan lagi. Terima kasih Kak Nor kerana sudi tempah kek karamel.

DSCN4435

Kakakecik buat banyak perisa…ada pandan+oren, ada coklat+oren, ada nenas+strawbery, dan honeydew+coklat+vanilla. Semalam terpaksa cuti (tutup kedai) untuk bagi tumpuan membuat kek karamel. Dah la kat umah semalam ada kursus untuk proses daun getah..makcik2 yang mai kursus pakat teruja tengok kek tu naik elok, dorang ingat kek marble. Dan ada jugak yang tanya berapa kakakecik jual, dorang nak tempah nak ambik arini. Mintak maap la ye makcik2 cheq tak dan dah nak wat lagi pun saiz nie special request. Selalu saya jual saiz besar yang berat lebih kurang 1.2kg. Kakakecik tak nak la menghampa kan dorang dan tak baik kan tak kasi dorang merasa. Kakakecik buat extra 1 biji untuk mak hidangkan kat dorang tenghari tadi. Habis sebiji tu..Alhamdulillah dapat juga kongsi kek karamel nie dengan dorang.

 

psst : nasib baik Kak Nor tahu betapa rumit dan renyah nya nak buat kek karamel ini.dia dah google resepi kek karamel.hehe

16 comments:

Mama Safiyyah said... [Reply]

Blh buat goody bag org kawin ni shida...utk vip je...

Unknown said... [Reply]

memang comel. secomel tuan yang buat

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said... [Reply]

uishhh bestnya... nk tmpah mcm ni juga la utk kenduri...

hahaha pengsan kak shida nti nk kena siapkan kah3....

cik Anggur said... [Reply]

utk kali ke seratus lim apuluh juta aku nyatakan jawapan yg sama hoiii teringinnya nk makan kek karemel kak shida

cik Anggur said... [Reply]

utk kali ke seratus lim apuluh juta aku nyatakan jawapan yg sama hoiii teringinnya nk makan kek karemel kak shida

Zai Zamree said... [Reply]

depa bisnes kencang aih la ni...

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Mama Safiyyah jenuh la sapa nak wat...cik yeen mai la tolong buat erk..hahhaa..kalau cik yeen sanggup on je

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Rozuan Ismail thank wan..comey ke akak..akak lagi comey dari kak ton ye ahhaa

aDisH.sHidA said... [Reply]

@GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr tempahan anda ditolak terima kasih hahahaa

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Z@i Z@mR33 xde la kencang macam angin di laut sana tu..biasa2 je..alhmdlah rezeki drpd Allah...

Lydia Miza said... [Reply]

Rajinnya awk wat kecik2.. Huhu

Unknown said... [Reply]

NAK PI UMAH SHIDA JUGAK LA..NAK PI RASA..AGAK2 KAMI 4 BERANAK NI MAU 2 KEK KERAMEL KAMI KENA RASA..HAHHA

nini said... [Reply]

wah....cam sodap aje ni...

zeera lily said... [Reply]

comel... masti sdp..
sis nnt buat la entry utk resipi..hehe
btw, jmput follow tmpt sy.. =)

eiela said... [Reply]

saya tak pernah buat kek karamel sendiri, tak berapa yakin nak buat.

Kira Sakura said... [Reply]

renyah kan kak buat kek karamel nie. bila ada family yg mintak mmg mcm nak demam rasa kalau time tue takde hati nak membaking huuuu