Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, February 18, 2013

Seharian Bersama…Berdua Lebih Baik

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Ahad lepas di Tahun Baru Cina..kakakecik dapat habiskan masa seharian bersama-sama dengan nya hingga ke malam…hilang rasa rindu untuk berdua bersama-sama seperti dahulu..13 tahun yang lepas kami seperti belangkas…di mana ada dia di situ jugak ada diri kakakecik…berdua lebih baik gitu kan…

Bila dah berdua tu macam-macam la yang kami luahkan dari hati ke hati..ikutkan hati nak je bermalam di Penang tu boleh la borak sampai ke pagi..apa kan daya masing2 tak bawak persalinan…tak kan nak masuk hotel sehelai sepinggang je kan…

Hampir 12 jam jugak la kakakecik bersama dengan nya..perjalanan kami berdua bermula dengan memenuhi walimah opismate nya di Padang Serai..selepas kenduri dia bagitau teringin nak ke Queensbay, Pulau Pinang…aik tak kan tak pernah pergi lagi kot…dia kata tak pernah..so kakakecik pun bawak la dia ke sana..eh dia yang drive keta..kakakecik tunjuk jalan je…walaupun pada awal tu rasa macam nak ubah plan..riso jalan jammed..

pp
Alhamdulillah Allah permudahkan perjalanan kami berdua ke pulau mutiara..lancar je takde jammed sangat pun..biasa2 aje..sampai je kat Queensbay kami terpaksa pusing 2-3 kali untuk mencari parking yang sesuai memandangkan kami berdua nak lepak2 tepi laut sambil borak makan dan menikmati keindahan alam..

qb

Nak sangat sangat bergambar kat sini..sekali lagi kami berdua membuat kerja yang mungkin jarang orang buat di situ…jalan kaki dalam keadaan panas dan berbaju kurung…ada kami kesah janji kami berdua dapat bergambar kenangan di situ dan bukti kami dah sampai Queensbay kan..

QB3 
Bebayang kami berdua…auuuuuuuuuuuuuuw…sweet sangat saat nie…selamba je kami berlaga bahu dan kepala..niat di hati nak wat bentuk LOVE tapi tak dapat….huhuhu..aippp aipp jangan wat gossip liar ye…hehe

Sebenarnya kakakecik pergi ke Queensbay nie bukan la dengan BF tapi dengan BFF kakakecik…Miss Fauziah

QB ber2
Bergambar sudah di bawah panas terik..kami berdua jalan kaki lagi ke gerai2 lori di tepi laut untuk membeli rojak dan jagung bakar sebagai kudapan kami lepak di situ..
 QB4
Kami berdua tak pandai makan jagung bakar…huhu..tapi Miss Fauziah habis jugak dimakan nya..kakakecik hanya 1/4 je makan…malam tu dan-dan kembung perut..mengeras je perut di buatnya..

all
Dari jauh kelihatan jambatan Pulau Pinang..di laut kelihatan bot kecil ke Pulau Jerejak..Di awan burung2 berterbangan dan kapal terbang terbang rendah….

QB5
Harus la ada gambar kami berdua di tepi laut…ramai jugak yang datang lepak di tepi laut di hari tersebut…kami berdua relax je dengan berbaju kurung dan long dress tenggek kat atas batu tu…sambil2 borak tak sedar dah nak senja..huhuhu..apa lagi cepat2 la ke Queensbay Mall untuk solat asar dan seterusnya maghrib….

Selepas selesai solat..jejalan dalam mall konon nak beli kasut dan handbag tapi tak de plak yang berkenan dan sesuai..masing2 balik dengan tangan kosong je..
QB6Miss Fauziah tersenyum riang dapat jugak jejak kaki ke Queensbay…

QB7
Sebelum balik bergambar kenangan CNY di Queensbay Mall..terpaksa mintak tolong amoi yang datang beraya di Queensbay Mall…gambar jauh pun tak apa la..janji ada gambar kami berdua kan..

p/s : terima kasih Miss Fauziah kerana sudi menjadi sahabat kak shida sejak dari tahun 2000 lagi…kak shida menghargai persahabatan yang terjalin antara kita berdua ini..semoga apa yang dihajati oleh kita berdua akan dipermudahkan..

13 comments:

juicy X said... [Reply]

kmi pon suka lepak tepi qbay ni!

Azwa said... [Reply]

tak pernah sampai gak even selalu je pegi penang tu ha. sedih gler... jom pegi.. hahaa

Anonymous said... [Reply]

aku suka lepak tepi persiaran gurney.. hehehehe... rindu penang!!

aDisH.sHidA said... [Reply]

@juicy X ooh ye ke..kak baru 2x lepak kat sni..sekali tu waktu malam hehe

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Azwa apa lagi lepas nie p singgah lepak kat sana..best jugak

Sunah Sakura said... [Reply]

untunglaaa orang pakai kamera baru ni...

Unknown said... [Reply]

lama tak pi sana..selalu jem..tu yang malas tu..

Mrs. Abi said... [Reply]

oooooo camera baruuuuuu....patut la sakan bergambaq hahahaha

Kira Sakura said... [Reply]

kira lagi suka lepak kat tepi pantai yang sebelum QB tue. ada laksa dengan ayam bakar tue. suka sgt

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Sunah Sakura hahahhaa..untung la sangat kan...ok la banding yang guna desler

aDisH.sHidA said... [Reply]

@diana shida pun bukan selalu snagat p...hehe x suka jem jugak

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Mrs. Abi buweeeeeeeek..kamera johor kot

aDisH.sHidA said... [Reply]

@diana shida pun bukan selalu snagat p...hehe x suka jem jugak