Coretan Terbaru KakakeciK

Sunday, April 10, 2011

Hendak Pilih Yang Mana???

Assalamualaikum…


Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

Tajuk entry myboss yang begitu panjang..ENTRY INI

ADY…Jika di beri pilihan…Yang mana satu ady akan pilih

Adakah orang yang ady sayang / cintai?

atau

Menerima orang yang mencintai ady?

Pilih salah satu dan mengapa pilihan tersebut di buat…

Macam Shida..shida akan menerima orang yang mencintai diri shida…sebab kita dah pasti insan tersebut sayang / cinta kita..i’allah perasaan sayang yang sebelum ini tiada dalam diri ini akan mula menerima dan seterusnya mencintai nya…

Jika kita pilih orang yang kita sayang / cinta..tak semestinya insan tersebut sayang kita…mana tahu dia akan curang dengan kita..

Ini bagi shida la..shida tatau bagi orang lain macam mana…walau apa pun yang kita lakukan biarlah dengan hati yang ikhlas..terima seseorang pun dengan hati yang ikhlas….

ENTRY PILIHAN

Bila Berdepan dengan Suami ~ wink2x..
Si Pipit, Enggang, dan Merpati Putih

28 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said... [Reply]

kalo GK nak pilih GK syg dia, dan dia sayang GK...

sebab kalopon dia sayangkan GK sepeuh hati pon, tapi GK xboleh nak terima dia n sayang dia, xkan jadi gak..

Kalo GK terima pon, GK mcm tipu diri sendiri plak...

ni pendapat GK jer

AdyBudika said... [Reply]

aha..pilih untuk dicintai.... sebab org yang cintakan kita akan pastikan kita betol2 bahagia..tapi kalau dicintai oleh org yang kita cintai lagi ok kot...

Qaseh dalia adelia said... [Reply]

imam al-shafie pernah bagitahu sayangi lah org yg menyayangi kita bukan org yg kita syg ..sebab org yg kita syg pasti meninggalkan kita utk org yg dia syg ..

so bagi qaseh ..qaseh pun pilih org yg menyintai qaseh... lama2 bila kita nampak cinta seseorang tu dengan ikhlas kita xkan dapat lari .. akan cuba untuk mencintai nya jugak :) dan kbhgiaan tu hadir sedikit demi sedikit.. weee ~

Chegu Zubir said... [Reply]

biarlah mencintai yang mencintai diri kira daripada mencintai yang kita cintai....betul x ayat nih
jom bac
Usop Wilcha Semakin Mengganas

Miss Ran said... [Reply]

pilih dicintai..bkn sng nk dpt org dcintai..

cinta tak boleh dpksa tapi cinta boleh di semai..

cinta die akn mmbuatkn kite turut sme jatuh cinta

percayalah

aDisH.sHidA said... [Reply]

@GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr okey cik gk...tetapi andai kita diberi 1 pilihan sahaja..cmne tu..kalau ikut kehendak kita mmg kita nak yang sayang ant satu sama lain :) teeeeeeeeet

aDisH.sHidA said... [Reply]

@AdyBudika betul ady....kita akan rasa lebih disayangi..i'allah kita akan sayang jua akhirnya

KyêrulL said... [Reply]

Dicintai dan Mencintai..

mencintai mu, sepenuh hidupku, lalalalalalala... hanya satu yang tak mungkin kembali... hanya satu yang tak pernah terjadi... HAHAHAHA

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Qaseh dalia adelia yes..shida akui..itu yang dikehendaki...kita akan lebih bahagia kan i'allah

Erin Azizan said... [Reply]

kalau kuasa memilih di tgn saya.


tentunya pilihan dibuat berdasarkan keserasian pasangan antara kita. kalau boleh biarlah masing-masing ada chemistry dulu.

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Chegu Zubir betul tu...sokong sgt2

NadiRah said... [Reply]

xde pngalaman..
tak tau nak komen..
wahahha!!!

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Miss Ran ya betul miss ran...perasaan boleh dipupuk dan disemai...kita tidak boleh memaksa...

Putri Malu said... [Reply]

cinta oh cinta..hehe

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said... [Reply]

kalo diberi 1 pilihan??

dalam hidup banyak pilihan sebenarnya...

kui3... =P

cik ciput said... [Reply]

kak shida, kalau kami kan...kami pilih org yang cintakan kami...mak kami pon pesan mcm tu..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

memilih org yg menyintai kita akan membuat kita sgt2 bahagia selamanya..

Sunah Mohammad said... [Reply]

cintailah orang yang mencintai kita, maka kedua2nya saling mencintai...

mencintai orang yang dicintai yang mencintai kita...wahhhh...faham ke? :p

fRaMe+LenSeS said... [Reply]

leh dak kalau nak 2 2.. ehehe.. btw nak tanya.. pipit engggang n merpati putih?

CiK LiYzA ^^, said... [Reply]

pilih utk bersama ngn org yg ikhlas menyayangi kita..bila dia btol2 ikhlas trima kita seeadanya,insyaAllah hati kita p0n akn lembut utk tima dia..huhu,pnah rsa plihan petama..saket la~
n skang plih utk bersama ngn plihan kdua..alhamdulillah~sma2 syg..n yg penting direstui suma pihak..

aDisH.sHidA said... [Reply]

@NadiRah jika irah di beri pilihan mcm nie la agak2 pilih yang mana..

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Erin Azizan keserasian tu mmg ye..tp andai diberi pilihan dicintai or mencintai itu yg menjadi persoalannya

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Putri Malu cinta di manakah ia..

aDisH.sHidA said... [Reply]

@GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr nak kena nie...itu kalau byk pilih cik gk cyunk...nie kalau ini je pilihan yang ada...

aDisH.sHidA said... [Reply]

@cik ciput yehaaaaaaaa..bagus bagus mcm tu kak shida nie cik ciput..

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Lydia Miza(Aidyl Azim) thanks lm..pendapat org yng berpengalaman..amat berguna

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Sunah Mohammad akak paham sunah cayunk..itu yang diharapkan

aDisH.sHidA said... [Reply]

@fRaMe LenSeS tak leh..hanya 1 je pilihan yang ada...kenapa ngan pipit enggan n merpati putih..suka entry tu