Coretan Terbaru KakakeciK

Sunday, March 10, 2013

Jom Memasak : Kek Karamel Pelangi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

DSCN3020

Malam tadi kakakecik buat 2 biji kek karamel..2-2 biji kek karamel pelangi. 1 biji untuk makan2 family dan 1 biji lagi untuk adik bawak balik kolej. Nak buat kek pelangi tak pandai…so kita buat kek karamel pelangi je la..Tapi nie pun permintaan roomate adik..dia nak warna pelangi tak pun macam warna LUNA…hahaa…nasib baik ada color pelangi di rumah kecuali warna biru je tak bape nak biru..

DSCN3024

Resepi masih lagi mengekalkan resepi kek karamel sebelum nie. Kakakecik just pelbagai warna..warna pelangi : purple, biru, hijau, oren, kuning dan pink..6 warna nie je kakakecik guna..setiap warna tu kakakecik letak kan perasa. Purple : Blueberry, Biru : Vanilla, Hijau : Pandan, Oren : Orange, Kuning : Pineapple dan Pink/Merah : Strawberry.

DSCN2960

Time dok mewarna, melapis nie..bukan main anak2 buah dan sepupu dok “kerumun” tengok..dorang tertarik dengan warna-warna nie…Pertama kali kot kakakecik buat warna2 macam nie…tak berani sangat nak buat warna terang benderang nie..

DSCN3032

Pandangn luar…dah nampak cantik color2 nya….tak sabar nak tunggu sejuk nak potong…nak tengok lapisan di dalam nya pulak..

DSCN3009

Ermmmmmm, sangat menarik kombinasi color pelangi nie…adik kata, mesti roomate dia suka punya. Sekejap je dah licin…tengah malam pun pakat makan..

DSCN3030

Kek Karamel Pelangi untuk adik dan kawan2 nya di KRK, UKM…

 

 

pssst : malam tadi 2 biji kek karamel, hari nie pepagi dah buat 2 biji kek karamel..macam biasa la 1 tempahan dan 1 lagi untuk family…sekarang pun dah tinggal “secoet” kek karamel pandan choco berry tu

20 comments:

Mrs. Abi said... [Reply]

lawanyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Shafiq Hashim said... [Reply]

Sedapnya Kek....Nakkkkkkkk

Shahada Fauzi said... [Reply]

terliur pulak nengok kek ni..slurpppp...telan ayaq liuq..

nini said... [Reply]

sedapnya....dah lah tengah lapar ni....

finaz ramli said... [Reply]

CANTEEEEEEEKKKKNYAAAAAAA AKAKKKKK!!!

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Mrs. Abi kan kan lawa kombinasi color dia..suka sangat

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Shafiq Hashim alhmdlah sedap kena tekak family..nak mai pendang hehe

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Shahada Fauzi aloooo kecian nya...mai la pendang nie kak buat kan xpun shada wat sendiri...cuba la wat sedap tau

aDisH.sHidA said... [Reply]

@nini selamat menjamu mata..hehe..sori la ye..kalau gambar nie menggiurkan

aDisH.sHidA said... [Reply]

@finaz ramli WAAAAAAAAAAAAAAAAAAH akak ke yang canteeeeeeek tu...alhamdlah..terima kasih terima kasih..lain la org tu pandai wat kek pelangi

Lydia Miza said... [Reply]

lawa giler

kiera'sakura said... [Reply]

cantik kaler dia tapi kira tak rajin cam akak nak asingkan adunan tue jadi byk kaler huuu

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Lydia Miza awak...lawa sudah la..saya x nak gila tu hehe...

seyes memang lawa kan...

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kiera'sakura kan kan cantik sangat..suka tengok...alahai akak pun bukan la rajin mana..saja nak cuba color2 mcm nie dah roomate adik mintak wana pelangi wana luna

Amanina said... [Reply]

Salam.. bru 1st singgah sini :)

Sedapnya..teringin nk makan

Seri Kandi Tanah Jauhar said... [Reply]

haaa.. samalah kita, selalu kalu amek tempahan buat dua, satu jual satu family, bila mahu untung?? hehe

izyantyPersonalTaste said... [Reply]

cantik lah kek nie sayang nak makan he3..

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Amanina wslm..terima kasih kerana sudi singgah..sedap memang sedap..ramai yang kata sedap.cuba la buat..kalau xnak buat meh tempah dengan saya hehe

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Seri Kandi Tanah Jauhar akak hehe..tau xpe..tp kalau x buat utk makan2 family kesian plak kat org d umah

BILA NAK UNTUNG tatau la

aDisH.sHidA said... [Reply]

@izyantyPersonalTaste cantik tak cantik sayang tak sayang memang dah habis..1malam je abis..hehe