Coretan Terbaru KakakeciK

Friday, March 22, 2013

Dah Makan Nasi Lemak?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Salam Jumaat, Penghulu segala hari..semoga semua di luar sana sihat Alhamdulillah. Kakakecik sihat, cuma penat skit je...penat badan sebab tempahan kek saban hari ada...bermula pada Rabu, Khamis, Jumaat hingga ke hari Isnin..Jangan merungut shida,rezeki semua tu..Syukur sangat-sangat semenjak dua menjak nie tempahan Kek Karamel makin bertambah. 


Pagi tadi..selepas menyiapkan adunan kek gula hangus 2 biji yang perlu diperap selama 3jam...menunggu Chu datang ambik Kek Karamel yang ditempah tak datang-datang. So, kakakecik pergi ke rumah Kak Tie. Bila pergi rumah seorang Tok Guru nie...selepas selesai semua urusan, tetiba Tok Su adalah menanya kan sesuatu...

Tok Su : Makan nasi lemak dak lagi?

Kakakecik terus jawab :  Dah makan tadi..baru je makan di rumah Kak Tie

Kak Tie : Hah, dia baru je makan kat umah cheq.

Tok Su : Dah makan nasi lemak ke, bila? (tanya lagi..)

Kakakecik dan Kak Tie : Baru jaaaa tadi...

Tok Su  dan senyum-senyum dan masih bertanya lagi...betul ke dah makan nie

Kak Tie : Awat nya Tok Su, tak boleh makan ke?

Kakakecik dah cuak..huhuhu

Tok Su kata dah xdak pe ehhh...tanya je dan tanya lagi dah makan nasi lemak? Sambil buat gaya pinggan/bekas besar...

Ooooooooooooooooooooo...serentak je kami sebutnya...sambil gelak...kakakecik gelak sopan la dengan tutup mulut gitu...gelak kontrol..Bukan nasi lemak sarapan pagi tapi nie nasi lemak kenduri kahwin hehehe

Tok Su : Paham pun, bila lagi dan ada kot calon no?

Kakakecik : Tak dak lagi..

Kak Tie : Harap2 tu ada la cepat...


Lawak plak bila berborak dengan orang lama nie...kita kena paham maksud disebalik pertanyaan depa tu...selalu kita dengar nasi minyak je sinonim dengan perkahwinan..tapi hari nie NASI LEMAK hehee...


pssst: jam di tangan kanan, pelik dan ketat..walau apa pun kena jugak pakai jam di tangan kanan nie mulai hari ini





5 comments:

Shaqir Ir Manz said... [Reply]

cehhh... saya pulak dah pikir laen.. kah3... okbai :P

MR & MRS MAKMUM said... [Reply]

hahah dulu2 kn kenuri buat nasi lemak

maria firdz said... [Reply]

betul3.. kdg berkerut dahi pikirkan mksud yg tersirat tu... hehe..

kiera'sakura said... [Reply]

kira pun tak paham maksud tersiratnya =.=

Mrs. Abi said... [Reply]

errrrr tak paham bhuhuhuhuhu nasi lemak?