Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, March 11, 2013

Pewarna Brand Apa?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

DSCN3135

Bila kakakecik upload gambar Kek Karamel Pelangi, begitu ramai sahabat-sahabat yang teruja dengan kombinasi warna pelangi tu. Ada seorang dua yang bertanyakan brand apa pewarna kakakecik pakai tu, mereka ingatkan kakakecik guna star brand.

DSCN3017

Pewarna-pewarna yang kakakecik guna tu tak ada pun star ke bintang ke bulan ke..Hanya brand NONA itu pun yang warna merah dan kuning telur. Untuk warna-warna lain, ungu, biru, hijau dan oren tu kakakecik guna pewarna yang beli di Kedai Bahan Kek Sayang di Alor Setar.

DSCN3139

Pewarna Star brand pun ada jugak kat rak stok pewarna kakakecik tu tapi 2 botol je..tapi kakakecik tak guna pun..rasa nya mak yang beli untuk warnakan bunga dia..HAHAHAHA..mak kan pewarna bahan makanan dia nak p guna untuk warna bunga daun getah dia..semalam pun masa teman kakakecik beli barang-barang baking kat Kedai Bahan Kek Sayang mak nak beli pewarna jugak. Nasib kakakecik larang kalau tak mesti mak dah ambik pewarna hitam dan brown tu. HEHEHE.

 

psst : petang semalam beli stok perasa tanpa warna..tapi tak ada plak perasa peach..yang pasti ada perasa apple, kan customer ada tanya aritu ada tak perasa apple..so lepas nie kena ada banyak stok pewarna la.

8 comments:

Seri Kandi Tanah Jauhar said... [Reply]

ooo, akak pernah juga pergi kedai Sayang yang kat Sungai Petani, lain kali kalu pergi sana nak beli banyak2 warnalah, hehe

Mummy LiYzA ^^, said... [Reply]

canteknya..k shida bpa rega sebijik nk tempah suh buat..kmi xrti bab2 nk wt kek..renyah

Kira Sakura said... [Reply]

sama la kira pun beli kat kedai tue. hebat tue mak akak pakai pewarna makanan nie hihihihihihi :p

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Seri Kandi Tanah Jauhar star brand banyak ke pilihan color nya..kat pendnag nie shda tengok banyak wana asas je..merah, kuning, hijau,oren

selamat memborong ye akak

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Mummy LiYzA ^^, yang ni RM30.00 nak tempah boleh je..habaq mai bla kalau mai kedah..

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kiera'sakura tp akak de jumpa 1 g kedai di mergong..jalan putra..yumi.tp xdan nak p aritu...egt nak p survey harga la..

mak memang...

Lydia Miza said... [Reply]

lawa2 warna dia

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Lydia Miza saya pun x sangka akan lawa color nya