Coretan Terbaru KakakeciK

Sunday, March 20, 2011

Jom Memasak : Nugget Ayam Tak Derhaka

Assalamualaikum…

Kalau tadi donut derhaka kali ini nugget tak derhaka plak…sebelum2 nie shida dok wat nugget derhaka…1st isi ayam rebus..2nd taruk kentang…alhmdlah kali ini tak de derhaka lagi…kalau donut ari jumaat…nugget pun ari jumaat jugak…ari jumaat aritu abg din, abg on dan kak ja semua ada di rumah mak…memandangkan depa semua nie kuat makan macam mana makan donut setengah kilo sekali letak je..so shda tanya ngan anak2 menakan nak nugget ateh buat tak…budak2 mesti la suka kan..bila nampak je muka abg on terus gtau dia nak buat nugget suruh dia p beli ayam…dia beli seekor ayam…shda amik bhgn dada aje utk wat nugget…bahan-bahan lain dah ada…jom kita tgok cara2 shda wat sendiri nugget nie…

nugget2

Bahan-bahan

2 bahagian dada ayam (isi sahaja)

2 sudu serbuk lada

2 sudu serbuk cili

sedikit garam

serbuk roti

2 biji telur

Cara Membuat :

Dada ayam dikisar tanpa air..(guna dry-blender) di gaul bersama garam dan serbuk lada + serbuk cili

Bentukkan dan salut bersama serbuk roti

nugget

salut pula dengan telur yang sudah dipukul dan salut lagi sekali dengan serbuk roti

Sedia untuk digoreng

Ringkas dan dijamin halal

** abaikan bentuk yang ntah apa2…shida bentuk bersama2 dengan 2 orang pembantu athirah dan shahira…bila tak derhaka senang je bentuk2 kan nyer…cuba kira shda dapat bape keping…31keping kalau x silap shida…

8 comments:

~...AmALinA....~ said... [Reply]

wahhhhhhh pasni takpayah beli nugget segera dah la.. buat sendirik je

De'din said... [Reply]

wow !
nugget buatan sendiri,,
nmpak mudah ja..
nak cubalah
tpi bahan2 x de
heee~

oshin said... [Reply]

pewwiittt . nyam nyam bole buat sket antar rumah oshin tak ? huhuh

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

ye shida..klu 450gm..mmg akan dpt dlm 30 kpg

aDisH.sHidA said... [Reply]

@~...AmALinA....~ betul tu ina...akak dah 3x buat...ini la yg betul2 menjadi..xderhaka

aDisH.sHidA said... [Reply]

@De'din cuba la wat...x rugi...mmg berbaloi..jgn drhaka dah ok..t x menjadi pla...alahai g la beli isi ayam..serbuk roti..simple je kan

aDisH.sHidA said... [Reply]

@oshin pweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeit...anta ke rumah mana alamat nyer hehee

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Lydia Miza(Aidyl Azim) waaaaaaaaah LM pun dapat sama gak ke kuantiti nyer