Coretan Terbaru KakakeciK

Wednesday, March 23, 2011

Takut Dengan Rama-rama

Assalamualaikum…

ramarama2

Rama-rama kupu-kupu yang sama kan…

Shida suka dengar lagu Rama-rama Nyanyian ELLA

Seumpama rama-rama, terbang bebas di udara, tanpa ada halangan, aman damai suka-suka, riang ria tanpa ada, rasa duka sengketa, rama-rama…Ekspresi dirimu menawan hatiku, ingin aku terbang bersamamu, melihat kerenah melihat telatah, manusia yang sering telagah..Ekspidisi ini bagai tiada henti, kan menjadi antologi diri, terhentilah mimpi terhapuslah sepi, sanubari yang lebih berani…Terminal yang pasti satu fitrah hati kerana yang sejati tiada kekal lagi, terbanglah ke sini mencari abadi, terbanglah ke mari mencari hakiki…Seumpama rama-rama, melewati panorama yang penuh warna warni, taman bunga taman damai, dengan aksi lincah, berputik hidup yang harmoni, rama-rama….

Tetapi shida bila rama-rama datang dekat je mesti lari…

Sebulan yang lepas rama-rama masuk bilik tidur…waaaaaaaaah jenuh shida tepis nak lari kuar takut kena perli..

Tadi plak rama-rama putih kecik cantik je datang terbang2 dekat ngan shida….

Tapi shida akan elak dari kena hinggap…

Ntah la kenapa mcm takut sangat…mungkin disebab orang tua-tua dok kata kalau rama-rama masuk umah tanda nya ada orang nak datang rumah kita…

so shida lak bila rama-rama datang nak hinggap rasa semacam je…

agak2 korang tahu x kenapa shida takut..hehehehhehe :)

8 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

napertakut rama?tp gatal x ye?sbb dia dr ulat bulu..hik3.ada org nak meminang ke?sampai ke bilik tu.teringat beberapa bulan sblm bertunang...ada rama2 putih 2 ekor masuk bilik saya...hihi

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Lydia Miza(Aidyl Azim) takut ia hinggap..shda td rama2 putih seekor kecik terbang dekat2 je dgn shda...ni ntah kat mana..yg kat umah tu rama2 wana coklat....terpk gak cmtu..uwaaaaaaa..ada ke erk

putERi-kAtEk said... [Reply]

betul2!!!!

mama saya kata, kalau rama2 putih masuk, tandanya ada org berkenan....

cececeececece,,,,

suka latu

cik ciput said... [Reply]

haa..tau dah k.shida takut apa..hehe..

emm takut sbb dia mungkin beracun ka?

aDisH.sHidA said... [Reply]

@putERi-kAtEk betul ke awin.....tergelak2 akak bila baca komen kamu....kalau ye alhmdlah....moga2an....:)

aDisH.sHidA said... [Reply]

@cik ciput racun.....ntah la ciput tp perasaan dlaman nie dug dag bila nampak rama2

Sunah Mohammad said... [Reply]

hah? ye ke katek?? bila la rama2 putih nak masuk bilik saya pulak....hahaha~

syafiqah ruzana said... [Reply]

Akak..saya pun takut dgn rama rama .. sy x boleh tgk warna kepak rama2.