Coretan Terbaru KakakeciK

Thursday, March 17, 2011

Jom Memasak : Nugget Ayam + Kentang

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

alhmdlah malam td shida buat lagi nugget ayam..tapi kali ini shida bikin kelainan skit….shida letak hirisan kentang dalam nya..derhaka pada LM letak carrot…sebenarnya ada kisah disebalik nya kenapa shida letak kentang tu..hahahaa…apa pun biar la rahsia shida shida nak derhaka sokmo…sebenarnya dah elok benar dah..kisar isi ayam semua…kira molek doooh…..tp letak kentang pun sebab jugak…

Bahan-bahan:

anggaran 450 gram dada ayam dikisar (2 belah dada)

1 sudu serbuk lada

1 sudu serbuk cili

1 biji ubi kentang (potong dadu halus)

secubit garam

serbuk roti telur sebiji

Cara :

Dada ayam dikisar tanpa air..(guna dry-blender)  di gaul bersama garam dan serbuk lada + serbuk cili serta kentang. bentukkan dan salut bersama serbuk roti  . salut pula dengan telur yang sudah dipukul dan salut lagi sekali dengan serbuk roti . Sedia untuk digoreng.

nugget1 nampak x kentang di dalam nugget nie…nyum nyum nyum…daaaaaaaaaap

nugget

habis kami ber5 makan malam td…cuba kira ada bape ketul semua tu…

pssst : sebenarnya shda terlupa letak serbuk lada dlm nugget ni…dah siap bentuk yang x secantik bentuk LM nyer nugget skali..kenapa rasa lain je nugget nie..teringat tak letak serbuk lada..apa g goreng bagi aiman, aisya n dik jan makan la….byk jugak la..budak2 ni makan..derhaka derhaka derhaka

nug2

ini frozen nyer nugget…dah letak serbuk lada..goreng pagi td konon nak bg abg mie abg iparku makan..sekali anak2 dia 2 org tu yang makan..aisya n aiman relax je makan walau ada lada…hahaha….

 

Petua : Ayam JANGAN rebus…blend je isi nyer…kalau rebus nanti jadi macam Nugget INI

8 comments:

Dda Ly said... [Reply]

urmm macam nugget beli kat kedai...boleh try nih, tp mane nak cari serbuk roti tu yea? ade jual ke kite kne buat?

meh ke rumah..
~saya SIHAT~
keep in touch ye..♥♥♥

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

wahh tak perlu rebus kentang tu ye..nak cuba lah.mungkin lbh mengenyangkan

Sunah Mohammad said... [Reply]

wahhh...menarik la kak shida oi! hahaha~

efa said... [Reply]

waah2 menarik resepi ni kak shida.. efa nk trai buat selalu beli ja balik goreng wee nk cuba la yg ni hehe nmpk sedap lapar tetiba huhu

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Dda Ly ada jual serbuk roti tu..shda beli kat kedai frozen...kat supermarket pun ada

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Lydia Miza(Aidyl Azim) shida tak rebus pun LM kentang tu.....

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Sunah Mohammad menarik so bila kamu nak buat madu ku sunah cayunk

aDisH.sHidA said... [Reply]

@efa buat efa jgn x buat..memang berbaloi dan di jamin halal